bremseskiver

medic1136

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Moss, Norge
Hoj
ZX6R
Noen her inne som hvet hva bremseskiver foran til en Kawazaki ZX 6 R koster i sverige. Hjemme i Norge så koster det 3500 pr stk. Så jeg vurderer å kjøpe i sverige hvis det er noe særlig å spare på det.
 
Jag antar att du menar 3500 kr/stk för *original* reservdelar. Men du kanske accepterar piratdelar? Brorsan använder EBC skivor till sin Blade och verkar nöjd med dem.

Då borde du komma undan med drygt halva pengen. Dock kanske man bör byta båda skivorna, men då har du lagt samma pengar som 1 originalskiva + att du nästa gång kan köpa en likadan piratskiva för mindre pengar.

Får man gissa på skivbromslås?

/J
 
RG500-Johannes skrev:
Jag antar att du menar 3500 kr/stk för *original* reservdelar. Men du kanske accepterar piratdelar? Brorsan använder EBC skivor till sin Blade och verkar nöjd med dem.

Då borde du komma undan med drygt halva pengen. Dock kanske man bör byta båda skivorna, men då har du lagt samma pengar som 1 originalskiva + att du nästa gång kan köpa en likadan piratskiva för mindre pengar.

Får man gissa på skivbromslås?

/J

Ja det er riktig. Det var noen som prøvde å stjele sykklen i høst men de hadde oversett bremselåsen og dermed så gikk bremseskiva i stykker og sykklen i bakken.

Vet du hvor jeg kan finne prisen på de uorginale skivene som du har nevnt over???
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top