Bremsepunkt efter langside

Brisse

www.TB.Racing.dk
Gick med
6 Jan 2004
Hoj
R1-05. NR 71 DK Superbike
Hey racers
Jeg har lidt svært ved at finde mit bremsepunkt efter langsiderne, jeg kigger fremad mod kurven i stedet for at finde "the spot" at bremse efter.
Hvordan får jeg lavet om på det, jeg mener hvordan finder i jeres bremsepunkt? :confused:
Till exembel på Knutstorp, hvor bremser i ca, pointers please :Bugar
Skal til Knutstorp i jui+august for at træne, mellem DM afdelingerne i Rookie II.
Kørte 1.12 på min gade R1´a, skal under 1.10 på rejseren.
Hvad tider kører i på?

Bifogat

• Kroatien.jpg
    Kroatien.jpg
    122.2 KB · Visningar: 76
Bromspunkter är individuella, vissa förare har föremål runt banan som riktmärke, andra kör efter devisen: "kan nån annan bromsa så sent så kan jag oxå". På knutstorp bromsar jag lite efter depåstaketet tar slut. Säkert inte senast av alla, dock brukar jag inte bli ombromsad i det partiet. Jag har kört 1,07.2 som bäst, under ERF brukar jag ligga på 1,08.5-1,09

Brisse skrev:
Hey racers
Jeg har lidt svært ved at finde mit bremsepunkt efter langsiderne, jeg kigger fremad mod kurven i stedet for at finde "the spot" at bremse efter.
Hvordan får jeg lavet om på det, jeg mener hvordan finder i jeres bremsepunkt? :confused:
Till exembel på Knutstorp, hvor bremser i ca, pointers please :Bugar
Skal til Knutstorp i jui+august for at træne, mellem DM afdelingerne i Rookie II.
Kørte 1.12 på min gade R1´a, skal under 1.10 på rejseren.
Hvad tider kører i på?

Ja, det där är inte så lätt. Just på Knutstorp finns det nån flaggvaktspost i slutet av depåstaketet som är rätt bra att sikta in sig på har jag för mig.
Tyvärr är jag dålig själv på att hitta bromspunkter...jag kör nog mest på nån allmän fartkänsla. Men generellt brukar det vara bra att bromsa tidigare och mindre så att man kan koncentrera sig mer på att få upp hög kurvhastighet och bra spårval.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026