Brembo, tvåkolvsok, vilka belägg?

• Thread starter Thread starter Coola Ola
  • Start date Start date

Coola Ola

Guest
Måste byta bromsbeläggen fram.
På min hoj sitter det ett Brembo tvåkolvsok (vanligt silverfärgat) fram men jag har ingen aning om vilka belägg som passar. Antar att jag kan åka till nån mc-butik och be dem kolla på det men isf känner jag mig mer eller mindre tvingad att köpa beläggen av dem.

Hojen är en CCM R30 men det hjälper nog ingen med tanke på hur (o)vanlig den är...

Det är troligtvis standard brembo frontpads, sitter på mycket europaproducerat bla Husqvarna crosscyklar och Aprilia Pegaso/BMW Funduro.

Åk till BR Hörbergs i löddeköpinge de har garanterat pads till dig, annars är det addemoto i lomma hamn som gäller, deras premierpads är prisvärda.

Boris JR skrev:
2086988 Det är troligtvis standard brembo frontpads, sitter på mycket europaproducerat bla Husqvarna crosscyklar och Aprilia Pegaso/BMW Funduro.

Åk till BR Hörbergs i löddeköpinge de har garanterat pads till dig, annars är det addemoto i lomma hamn som gäller, deras premierpads är prisvärda.

Tackar för infon! Kikar förbi dem på tisdag när jag är tillbaka i Skaune.

Annars kan du alltid ta en bit wellpapp eller kartong, så tjock om du får emellan belägget och skivan. Sen bromsar du hårt ett par gånger, så får du ett avtryck i pappen som funkar som mall som du kan ta med dig till affären..

då får man ju bara fram hur anlägsytan ser ut och dom e i stort sätt lika på alla.. bättre att ta me sig ett belägg och jämföra me

ja de e sant.. fast då får man ju rätt direkt iställe...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg