BREED racingställ

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Åsikter om Breed skinnställ från er som provat mottages gärna. Passform? Kvalitet? Har funderingar på att byta ut mitt numera sargade delade ställ och priset är ju onekligen förbannat bra.

http://www.breedracing.se

Kommer ut med mitt Breed-ställ till Sviestad på tisdag så kan du få klämma och känna lite... Jag är iallafall skitnöjd! :tummenupp

EDIT: Och blir det ingen träning så kan vi ju lösa det på nåt annat sätt kanske...

Varför inte bara köpa tex ett alpinestars octane på fc-moto för 5100kr? varför chansa med säkerheten?

Varför inte bara köpa tex ett alpinestars octane på fc-moto för 5100kr? varför chansa med säkerheten?

Tja, varför inte ge ett nytt SVENSKT märke chansen? Vad säger att säkerheten är sämre i det här stället då? Efter att ha kört med det så tycker jag verkligen inte att det är sämre än nåt av de mer kända märkena och lika bra som ett ställ i prisklassen 10 - 12 000 kr. Jag har dock inte kraschtestat det men jag gissar på att Macke Granstedt i Superbike Challenge har gjort det.

Jojjemensa, dom funkar fint. Mitt problem är att jag kör så sakta så att jag aldrig trillar. Så jag har inte skrapat det. Men det passar mig fint iaf.

/Erik

Ett tips är att snacka med Jimmy Borgh, Macke eller Jorpes. De kör alla med Breed stället och vad jag vet så verkar de nöjda..

Handskarna är riktigt sköna och det är min åsikt :tummenupp

Jorpes: typiskt 1 min för långsam :D

Jag kör med ett jag beställde från blocket i somras.. Kalasnöjd. Har dock släppt i en söm något men det gjorde mitt alpinestarställ också.. Lätt åtgärdat. Förstår inte varför detta skulle äventyra säkerheten..

Tjöp!

jag har kört breedställ i år jag är supernöjd, det sitter kanon och skydden håller sig på plats när man kraschar :) håller bra med.
jag skulle köra breed igen om jag skulle ha nytt. sen tycker jag personligen att dom är snygga med.
Handskarna e rejäla och bra, men käns fortfarande smidiga att köra med

Last edited:
Vad ÄR Breed? Vilka står bakom? Var produceras det? osv osv
Det står inte så särskilt mycket på hemsidan...

Jag har klämt på dessa ställ, och både handskar och ställ känns väldigt bra i kvalitet och arbete, brorsan kör motard i ett sånt och han är oxå nöjd

Jag har kört med BREED ställen i två säsonger nu, och krashat 3ggr med dom.

Fick prova det första prototypstället förra året, och den senaste versionen som jag åker med nu är den som säljs idag. Den senaste versionen har insydda skydd från KNOX, vilket ju är ett känt och bra märke...

Jag är mycket nöjd med stället. Det känns rejält och säkert, men ändå smidigt. Första prototypen hade lite andra sömmar, som lätt kunde slitas när man vurpade, men den sista varianten har kevlartrådar och flera sömmar där skinnet syts ihop, och det lär hålla.

Krashade så sent som i lördags med den nya stället, och det höll ihop riktigt bra.

Den som jag tycker är bra med BREED är att dom håller kontakten hela tiden och vill ha åsikter och synpunkter på stället. Och tar åt sig av kritiken och ändrar på stället. Därför utvecklas stället hela tiden, och det tror jag kommer att ge ett RIKTIGT bra ställ om nåt år...

Handskarna är suveräna!!!!
Alla som provat mina handskar är imponerade.

Vad kostar hanskarna (kom inte in på återförsäljarens hemsida)?

Fick mitt idag och jag är impad över att det känns så mjukt redan första gången man provar det.
ska väl ha ett par handskar också

Någon som vet vad handskarna kostar? Såg ju gedigna ut.

Edit: Hittade själv, 1,195Kr hos Eracing.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman