Bredd ZX750 bakfälg

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Hoj
Ingen just nu
Hallå! Vet inte om jag la det i rätt "avdelning" nu men. Är det någon som vet hur bred bakfälgen är på en ZX750? Är väl säkertligen lika på alla andra sporthojar med? :confused:

Undrar både bredden på fälgbana samt nav!

Tacksam för svar! :tummenupp

Hej
Fälgbanan är 5,5 tum. Navet vete f-n.
Ha de...............Per:squid

Vilket mått är det du letar efter, hur långt ut från hjulets centrum som drevet sitter eller vad?

Vilket mått är det du letar efter, hur långt ut från hjulets centrum som drevet sitter eller vad?
Vet inte om jag lyckas förklara nå bra, men ända längst ut på navet, alltså ändarna på navet där man stoppar in distanserna :näsblod

Edit: Det kanske blir mer lättförståeligt om jag talar om att jag vill veta om navet går in i svingen? Har nämligen hittat ett par väldigt billiga ZX750 fälgar :)

Last edited:
Hej du.
Du skriver enbart ZX 750,,det räcker inte så långt.
Vilken modell, svenska modellen, menar du egentligen?
ZX 750 i USA är en GPZ 750,,;-)
Skriv gärna årgången också, då jag förmodar vi pratar om ZXR 750,som ju hade 17" fälgar,den modell hade nämligen lite olika bredd på bakfälgen över åren.

Hej du.
Du skriver enbart ZX 750,,det räcker inte så långt.
Vilken modell, svenska modellen, menar du egentligen?
ZX 750 i USA är en GPZ 750,,;-)
Skriv gärna årgången också, då jag förmodar vi pratar om ZXR 750,som ju hade 17" fälgar,den modell hade nämligen lite olika bredd på bakfälgen över åren.

Helt ärligt så vet jag inte vilken årsmod det är då det bara är fälgarna han har kvar (från en skrotad utan papper) Så han visste inte heller året. Sen det ända jag vet är att det är en ZXR750 och någonstans mellan 89-96 :crash Och han som har dom jobbar borta så han kan inte mäta dom än, så tänkte om någon här kanske vet :näsblod

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!