Bredd på Pilot Road 160?

Vad menar du nu? :va En vild gissning är att däcket är 160mm brett...

Det ka skilja från däck till däck faktiskt..Ja hade ett 160 pilot road som jag skulle bänka med, det gick inte alls, tog i kedjan för mycket.

Mitt orginaldäck 140/70-17 var 155 brett, det senaste 160 däcket var 165mm brett, så visst skiljer det en del mellan olika fabrikat.
Tror jag får in ca 170 med fräsch kedja, så det vore shysst om nån kunde mäta sitt Pilot 160 innan man slänger iväg en beställning.

Mitt orginaldäck 140/70-17 var 155 brett, det senaste 160 däcket var 165mm brett, så visst skiljer det en del mellan olika fabrikat.
Tror jag får in ca 170 med fräsch kedja, så det vore shysst om nån kunde mäta sitt Pilot 160 innan man slänger iväg en beställning.

Kolla så att den som mäter har samma fälgbredd också, jag kan tänka mig att bredden varierar på däcket beroende på vilken fälg det sitter på!

.

Du fick svar på PM:et där. Men jag tror att du borde få in det, i värsta fall får du väll fila ner det lite... :)

Nyheter
Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!