Bredbandsbolagets digital-tv, bu eller bä?

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Har idag telefoni och bredband från BBB och det har fungerat i stort sett klanderfritt. Idag ringde de och erbjöd digitaltv 42 kanaler inkl filmkanaler (tv1000) för 199kr/mån.

Bindningstid på 1 år. Min uppkoppling uppgraderas utan kostnad till att ligga runt 16 mbit/s med tv inkopplat. Är det någon som har några erfarenheter, fungerar det, är det stabilt osv??

Är själv säljare så jag är rätt skeptisk när de ringer :hihi

fogerty skrev:
2262955 Har idag telefoni och bredband från BBB och det har fungerat i stort sett klanderfritt. Idag ringde de och erbjöd digitaltv 42 kanaler inkl filmkanaler (tv1000) för 199kr/mån.

Bindningstid på 1 år. Min uppkoppling uppgraderas utan kostnad till att ligga runt 16 mbit/s med tv inkopplat. Är det någon som har några erfarenheter, fungerar det, är det stabilt osv??

Är själv säljare så jag är rätt skeptisk när de ringer :hihi
De har ringt mig också men jag är lite skeptisk, främst för att säljaren sa att hastigheten på uppkopplingen inte skulle ändras. Vilket inte stämmer enligt hemsidan, så man börjar ju undra. Sitter på VDSL 12/9. Men testa först du så kanske jag ändrar mig om du är nöjd. :hihi

Räknar dom inte med att TVn tar 4 till 6 Mbits i bandbredd? Det var det som fick mig att tveka i alla fall.

CJ900RR skrev:
2263021 Räknar dom inte med att TVn tar 4 till 6 Mbits i bandbredd? Det var det som fick mig att tveka i alla fall.

Jo ca 4 sa de till mig men jag har bara 2mbit/s idag så iom det får jag en uppgradering "utan kostnad" för att kunna köpa deras digital-tv.

Men vafan! De ringde till mig och sade att jag hade blivit unikt utvald för att få ta del av detta specialerbjudande! Och så har de slängt ut samma deal till kreti och pleti!

Om man inte kan lita på telefonförsäljare, vem kan man lita på då? :mad:

Kuritas skrev:
2263137 Men vafan! De ringde till mig och sade att jag hade blivit unikt utvald för att få ta del av detta specialerbjudande! Och så har de slängt ut samma deal till kreti och pleti!

Om man inte kan lita på telefonförsäljare, vem kan man lita på då? :mad:

De sa samma sak till mig
:mad:

Har haft det c.a ett halvår och hade mycket problem med låsningar i början, har dock funkat bra ett par månader nu. Stjäl ungefär 5MB, dom är dock ganska givmilda med höjningen, jag fick köra 100/100 i två månader :tummenupp

Förövrigt funkar det bra, kanonbra bild & ljud.

Polaren har kört ett halvår nu och är inte direkt nöjd.
Det tar för mycket bandbredd, hans bild blir dålig när han drar igång lite ordentlig tankning, detta kanske löser sig nu när dom uppgraderar till 100/10 med med nuvarande 10/10 så är det antingen TV eller tankning som gäller.

det är nog största anledningen till att dom ökar från 10/10 till 100/10 pga att dom vill erbjuda digital tv, jag har för mig att det snor 6mbt eller dylikt och då får man inte mycket kvar om man bara har 10/10.. jag skulle endast fundera på detta alternativ om jag hade 100/10 , för er som har typ 12/9 osv skulle jag inte ens tänka tanken. någon som vet om dom trafikprioriterar tv trafiken?. om inte så blir ju bilden lidande när du tex tankar, om den gör det så blir nedtankningen lidande när du ser på tv.. moment 22..

får man 100/100 så skulle jag ta det direkt.. även om jag inte hade tv :yoparty :D

Egglo skrev:
2264315 Polaren har kört ett halvår nu och är inte direkt nöjd.
Det tar för mycket bandbredd, hans bild blir dålig när han drar igång lite ordentlig tankning, detta kanske löser sig nu när dom uppgraderar till 100/10 med med nuvarande 10/10 så är det antingen TV eller tankning som gäller.

Säg åt din polare att ringa supporten, det ingår i dealen att man inte ska förlora bandbredd, efter det är det bara att göra ett tptest.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg