Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Aratron skrev:Nån mer som har problem med att det kopplas ner lite då o då?
Jag och många fler har haft de problemet, sök på nätet så finner du. Dom skickade 5 modem till mig innan dom insåg att det va något fel hos dom, nu funkar det utmärkt, det tog dock ett halvår för dom att fixa till de.Aratron skrev:Nån mer som har problem med att det kopplas ner lite då o då?
Du skrev mina ord[KoRn] skrev:Vad har du för anslutning ?
Jag kör med modem 24/1 och det funkar klockrent förutom hastigheten som är lite trött..
Det är inga 24Mbit ner...
[KoRn] skrev:Vad har du för anslutning ?
Jag kör med modem 24/1 och det funkar klockrent förutom hastigheten som är lite trött..
HanneZ skrev:Jag och många fler har haft de problemet, sök på nätet så finner du. Dom skickade 5 modem till mig innan dom insåg att det va något fel hos dom, nu funkar det utmärkt, det tog dock ett halvår för dom att fixa till de.
Kan det har nå med uppgraderingen till 100/10, eller har ni redan fått det ????zpeppy skrev:Jag har BBB 10/10 och det har kopplat ner lite då och då, nu i dagarna...
Nope, de har vi inte...Men vi ska väll få 100/100 om jag förstått de rätt...får det v.9..R1 Uffe skrev:Kan det har nå med uppgraderingen till 100/10, eller har ni redan fått det ????
hos mig funkar det oxå oftast felfritt.. har hänt lite då då att det kopplat ner.. o hastigheten tycker jag e rätt oki oxå.. 20 mbits få man väl vara nöjd med.[KoRn] skrev:Vad har du för anslutning ?
Ni kommer att få 100/10, inte 100/100.zpeppy skrev:Nope, de har vi inte...Men vi ska väll få 100/100 om jag förstått de rätt...får det v.9..![]()

R1 Uffe skrev:i normala fall tar det ca:25 minuter,
Jaja, men när jag hade BBB 10/10 så tog det ungefär 20 till 20 minuter att ladda hem en DVD film runt 4.5gb.Fotrally skrev:nja, nu räknar du nog lite fel.. 1mb/sek*60sek= 60mb/min*60min=3,6gb/tim
....om jag nu inte är ute och cyklar.![]()
100Mbit = 12,5Mbyte/s = 750Mb/min = 6min för 4,5 GB i 100 MbitFotrally skrev:nja, nu räknar du nog lite fel.. 1mb/sek*60sek= 60mb/min*60min=3,6gb/tim
....om jag nu inte är ute och cyklar.![]()
R1 Uffe skrev:Jaja, men när jag hade BBB 10/10 så tog det ungefär 20 till 20 minuter att ladda hem en DVD film runt 4.5gb.
Så jag gissar att det tar ca 3-4 minuter nu om man kan ladda i full duplex
Mr K skrev:100Mbit = 12,5Mbyte/s = 750Mb/min = 6min för 4,5 GB i 100 Mbit
Rätta mig om jag har fel. 8bit på 1byte
Men då stämmer ju min teori nästan, jag skrev väl 3 till 4 minuter, och 6 minuter är det rätta svaretMr K skrev:100Mbit = 12,5Mbyte/s = 750Mb/min = 6min för 4,5 GB i 100 Mbit
Rätta mig om jag har fel. 8bit på 1byte
givetvis endast teoretiska siffror .... eftersom alla har olika feltoleranser.Fotrally skrev:100mb = 12,5mb/sek, lyckas man komma upp i dom hastigheterna då har man hysteriskt flyt och medvind!
Teoretiskt har du rätt men jag har då aldrig suttit på en lina där det verkligen stämmer. Ungefär 10% av vad man "kallar" linan är den hastighet man kommer upp i Mb..
Jag hade 10/10 förut och då låg nedladdningshastigheten på strax över 1mb/sek dvs cirka en 1timme för en dvd..
Felfel, dock sa inte zpeppy att vi får wexnet istället... Bredband2 erbjuder 100/100, totalt kostar det 450 kr i månaden...R1 Uffe skrev:Ni kommer att få 100/10, inte 100/100.
Alltså du kommer att kunna ta hem en DVDR rar film 10 ggr snabbare än nuläget, i normala fall tar det ca:25 minuter, och med 100 så tar det ca, ja vad fan blir det runt 3 minuter![]()
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |