Bredbandsbolaget/Telefoni

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Någon mer än jag som har råkat ut för en ganska brusig linje ut när man ringer via bredbandet?
Har kontaktat Bolaget och dom skulle tweaka lite i sina parametrar med det blev inte bättre. Börjar misstänka att det e Modemet som e boven i dramat.
Någon annan som har ett tips?

Har du provat att stänga av modemet/routern i ca 20 minuter och sen slå på den igen? Då plockar den en ny IP-adress och du kan få en bättre "lina". Det har hjälpt när jag har haft problem.

Kom ihåg när Jag plockade ut min IP-telefoni från Bredbansbolaget. "det enda riktiga alternativet till telia" stod det på karongen. Fan va stolt Jag var.

Brusig linje?

Min var så brusig att man knappt hörde vad andra änden sade.
Om man ens kunde ringa, det gick inte 9 av 10 gånger. Och enligt andra tutade det jämt upptaget när de ringde till mig. Och det trots att jag inte använt telefonen. Så jag kan bara dra slutsatsen att folk inte kunde ringa in.

6 månaders bullshit från deras sida innan en tekniker från Relacom kom förbi och konstaterade att luftledningen till telefonstolpen var kass.
Knipsade av en bit på ena änden, skalade fram lite ny yta på kabeln och tvinnade ihop den igen.
Problemet försvann inte helt men blev cirkus 80% bättre.
6 mån senare gick bindningstiden ut och jag kastade BBB samt deras helvete till telefoni genom fönstret med modemet före.

Last edited:
Låter ju tryggt och försäkrande..

Då ska det tilläggas att internet var uppe och nere i omgångar. Uppe en kvart, nere i fem minuter. Uppe en kvart, nere i fem minuter. Ibland nere flera dagar, ibland uppe nästan en hel dag.
Varje gång det gick ner var man tvungen att göra omstart av datorn samt modem.

Tänk dig det i ett års tid. Jävla gissel.

Brusig linje?

Min var så brusig att man knappt hörde vad andra änden sade.
Om man ens kunde ringa, det gick inte 9 av 10 gånger. Och enligt andra tutade det jämt upptaget när de ringde till mig. Och det trots att jag inte använt telefonen. Så jag kan bara dra slutsatsen att folk inte kunde ringa in.

6 månaders bullshit från deras sida innan en tekniker från Relacom kom förbi och konstaterade att luftledningen till telefonstolpen var kass.
Knipsade av en bit på ena änden, skalade fram lite ny yta på kabeln och tvinnade ihop den igen.
Problemet försvann inte helt men blev cirkus 80% bättre.
6 mån senare gick bindningstiden ut och jag kastade BBB samt deras helvete till telefoni genom fönstret med modemet före.

Låter ju verkligen som att BBB är att skylla för detta... de borde verkligen ha bytt ut dina telelinjer och dylikt... ja verkligen... eller hur var det nu?

Låter ju verkligen som att BBB är att skylla för detta... de borde verkligen ha bytt ut dina telelinjer och dylikt... ja verkligen... eller hur var det nu?

Jag vill inte se dagen då vanliga användare blir ansvariga för att telefonstolparna fungerar.
En nischad del i olycksstatistiken skulle kunna tänkas öka.
Typ.. Fallolyckor.. :hihi

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...