imaster
Bah
Här i stan la Landskronahem in fiber i alla sina lägenheter för ett par år sen. Eller BBB gjorde det och fick sen ensamrätt på all fibertrafik i Landskronahems lägenheter. Mor och far flyttade till en sån i höstas och ville koppla in en router för att de hade ett antal datorer som skulle kopplas upp. Det funkade inte för fem öre, fick ingen signal. Satte man en dator direkt i uttaget funkade det. Kundtjänst: "Funkar det med en dator?" "Ja" "Då är det inte vårt problem."
Nähepp tänkte de och tänkte att om de tecknar sig för IP-telefoni så får de ju en router med på köpet och sagt och gjort. Telefon och internet funkade med 5-minutersintervaller och det var ju ganska irriterande för man kunde vare sig ringa till eller från dem. Kundtjänst: "Jaa, det är ju antagligen hos fastighetsägaren som problemet ligger." Snabb rekning hos grannarna, ingen annan har samma problem. Kundtjänst: " Jaa, vi kan skicka en kille att titta på det." "Bra, vi behöver telefonen." "Är ni hemma om två veckor?" "Två veckor? Det är nu telefonen inte fungerar." "Vi har inga servicetekniker innan dess."
Två veckor senare ringer de och säger: "Vi har bokat ert ärende för hembesök om en vecka." "Men ni skulle ju komma den här veckan?" "Nä, vi skulle kolla på ert problem den här veckan." "Nästa vecka är vi bortresta" "Jaha, då får vi boka om det då" "Nej, vi fixar nån som är här".
Sen fick jag bo hos morsan och farsan den veckan och ta hand om teknikern som kom fram till att boxen som vi fått av BBB är kass och att vårt TP-uttag i lägenheten är glappt. Båda två BBB:s problem enl. fastighetsägaren. BBB fixade det nån vecka senare då.
Nu har dock Landskronahem sagt upp BBB och erbjuder ett helt gäng andra bolag. 10/10 för 195 kr/mån istället för 100/10 för 320 kr/mån. Mycket bättre deal enligt mig, BBB:s 100 mbit är lika snabbt som nån annans 10, här i stan i alla fall...
Skulle aldrig rekommendera BBB till nån annan än nån jag är sur på...
Nähepp tänkte de och tänkte att om de tecknar sig för IP-telefoni så får de ju en router med på köpet och sagt och gjort. Telefon och internet funkade med 5-minutersintervaller och det var ju ganska irriterande för man kunde vare sig ringa till eller från dem. Kundtjänst: "Jaa, det är ju antagligen hos fastighetsägaren som problemet ligger." Snabb rekning hos grannarna, ingen annan har samma problem. Kundtjänst: " Jaa, vi kan skicka en kille att titta på det." "Bra, vi behöver telefonen." "Är ni hemma om två veckor?" "Två veckor? Det är nu telefonen inte fungerar." "Vi har inga servicetekniker innan dess."
Två veckor senare ringer de och säger: "Vi har bokat ert ärende för hembesök om en vecka." "Men ni skulle ju komma den här veckan?" "Nä, vi skulle kolla på ert problem den här veckan." "Nästa vecka är vi bortresta" "Jaha, då får vi boka om det då" "Nej, vi fixar nån som är här".
Sen fick jag bo hos morsan och farsan den veckan och ta hand om teknikern som kom fram till att boxen som vi fått av BBB är kass och att vårt TP-uttag i lägenheten är glappt. Båda två BBB:s problem enl. fastighetsägaren. BBB fixade det nån vecka senare då.
Nu har dock Landskronahem sagt upp BBB och erbjuder ett helt gäng andra bolag. 10/10 för 195 kr/mån istället för 100/10 för 320 kr/mån. Mycket bättre deal enligt mig, BBB:s 100 mbit är lika snabbt som nån annans 10, här i stan i alla fall...
Skulle aldrig rekommendera BBB till nån annan än nån jag är sur på...