Bredbandsbolaget = bra företag ??

Håller Bredbandsbolaget vad dom lovar ?

• Antal röstningar
    0
Här i stan la Landskronahem in fiber i alla sina lägenheter för ett par år sen. Eller BBB gjorde det och fick sen ensamrätt på all fibertrafik i Landskronahems lägenheter. Mor och far flyttade till en sån i höstas och ville koppla in en router för att de hade ett antal datorer som skulle kopplas upp. Det funkade inte för fem öre, fick ingen signal. Satte man en dator direkt i uttaget funkade det. Kundtjänst: "Funkar det med en dator?" "Ja" "Då är det inte vårt problem."
Nähepp tänkte de och tänkte att om de tecknar sig för IP-telefoni så får de ju en router med på köpet och sagt och gjort. Telefon och internet funkade med 5-minutersintervaller och det var ju ganska irriterande för man kunde vare sig ringa till eller från dem. Kundtjänst: "Jaa, det är ju antagligen hos fastighetsägaren som problemet ligger." Snabb rekning hos grannarna, ingen annan har samma problem. Kundtjänst: " Jaa, vi kan skicka en kille att titta på det." "Bra, vi behöver telefonen." "Är ni hemma om två veckor?" "Två veckor? Det är nu telefonen inte fungerar." "Vi har inga servicetekniker innan dess."

Två veckor senare ringer de och säger: "Vi har bokat ert ärende för hembesök om en vecka." "Men ni skulle ju komma den här veckan?" "Nä, vi skulle kolla på ert problem den här veckan." "Nästa vecka är vi bortresta" "Jaha, då får vi boka om det då" "Nej, vi fixar nån som är här".
Sen fick jag bo hos morsan och farsan den veckan och ta hand om teknikern som kom fram till att boxen som vi fått av BBB är kass och att vårt TP-uttag i lägenheten är glappt. Båda två BBB:s problem enl. fastighetsägaren. BBB fixade det nån vecka senare då.

Nu har dock Landskronahem sagt upp BBB och erbjuder ett helt gäng andra bolag. 10/10 för 195 kr/mån istället för 100/10 för 320 kr/mån. Mycket bättre deal enligt mig, BBB:s 100 mbit är lika snabbt som nån annans 10, här i stan i alla fall...

Skulle aldrig rekommendera BBB till nån annan än nån jag är sur på...

När jag hade BBB funkade det bra, även med service. Så jag röstade JA.
Har nu ComHem 8/1 och det är stabilt som fan, nöjd är jag, men en uppgradering till 10/10 eller nåt skulle inte sitta fel.

Har BBB ADSL 24mbit och IP-telefoni.

Tycker att service fungerar väl, röstade därför JA.

En sak retar mig dock. När jag valde abonnemang frågade jag kundtjänst om hastigheten på deras 24mbit-tjänst verkligen var så mycket snabbare än 10mbit. Fick svaret att 24mbit inte kunde garanteras, men JA, det kommer vara snabbare än 10mbit.

Med facit i hand? Betalar för 24 mbit, toppar 11mbit i faktisk hastighet.

Kanske skulle röstat NEJ vid närmare eftertanke :argpådato

EDIT: Nytt test med TP-test visar ett medel på 16mbit nedström. Kanske inget man kan klaga över?

Last edited:
osterkraft skrev:
2190669 Har BBB ADSL 24mbit och IP-telefoni.

Tycker att service fungerar väl, röstade därför JA.

En sak retar mig dock. När jag valde abonnemang frågade jag kundtjänst om hastigheten på deras 24mbit-tjänst verkligen var så mycket snabbare än 10mbit. Fick svaret att 24mbit inte kunde garanteras, men JA, det kommer vara snabbare än 10mbit.

Med facit i hand? Betalar för 24 mbit, toppar 11mbit i faktisk hastighet.

Kanske skulle röstat NEJ vid närmare eftertanke :argpådato
Hehehe... jo, med tanke på frågeställningen så... :)

osterkraft skrev:
2190669En sak retar mig dock. När jag valde abonnemang frågade jag kundtjänst om hastigheten på deras 24mbit-tjänst verkligen var så mycket snabbare än 10mbit. Fick svaret att 24mbit inte kunde garanteras, men JA, det kommer vara snabbare än 10mbit.

ADSL-hastigheter kan aldrig garanteras med tanke på att kopparkabeln är ett ganska taskigt medium jämfört med fiberkabel. Man kan dock sätta en maxhastighet på det hela vilket är ganska fult faktiskt.

Jag hade 8/1 förut (Spray) och de kunde garantera 1 mbit nedåt. Nu tecknade jag 28/1 med Universal Telecom (233 kr/mån, bra kundtjänst, stabilt) och de garanterar 8 mbit nedströms. Jag har aldrig varit under 8 mbit när jag testat det hela med TP-test t.ex. och har riktigt bra hastighet på DC och på webben men man vet ju aldrig...

Har BBB fiber 100/10 har haft det i ca 4år nu. funkar underbart bra.
Har även haft IP telfoni sen dom lanserade det funkat klockrent hela tiden oxå.
Nu kör jag även deras TV sen det lanserades o det har oxå fungerat helt kalas.

SÅ summa sumarum. vi som har fiber från BBB kan nog vara helt nöjda med deras tjänster :P
värre för dom med adsl som inte verkar funka bra nånstans tyvärr.

/Nöjd BBB Kund sen många år tillbaka :D

War-psycho skrev:
2189276 Där ser man, du pröjsar 315:-/mån för 100/10-fiber.

Jag pröjsar 419:-/mån för 8/1-ADSL. (Som inte ens går i 8 heller)

Hmm... Jag betalar 235:-/mån för BBB Adsl 8/1. Är visserligen före detta Eurobell-kund som togs över när de gick i kk och fick behålla mitt pris.
Märkligt jävla dyrt ändå för dig???
:3freak

Jag är jävligt nöjd med BBB hittills, har aldrig krånglat det minsta.
Men man har väl haft tur kanske...

Har BBB 12/9 VDSL tjänst, funkar väldigt bra. Det har nog varit nere max 2 timmar per år, vad jag har märkt i alla fall. Däremot hade jag en del problem med IP telefonin, men det fungerar perfekt efter att jag fick modemet utbytt mot ett nytt.

Fast nu börjar jag bli lite less på att de ringer o vill kränga IP-tv till mig, ett nej tack jag är inte intresserad verkar inte fungera. :mad:

FATTAR inte varför alla har ngt emot BBB..
har deras 24mbit koppling vilket funkar skitbra...har deras ip telefoni som funkar skitbra i alla avseenden...Pröjsa blocket annonser inga problem alls..
punktliga o utförliga räkningar på papper och på mail..kanonbra..deras väntetider e väl som alla andras..tex försäkringsbolag..dom lever på dig o din försäkring ändå tar det 40min för att teckna en mc försäkring o nog fan sitter man där igen med ny hoj o ringer samma jävla telefonkö igen..det e samma sak..

Fräd skrev:
2188181 Jag har ADSL via BBB sen dom köpte Bostream. Jag blev lovad uppgradering till 8mbit (från 0.5) i oktober. Har jag fått nån uppgradering? Nej. Dom bryr sig inte heller när jag påpekar detta. Typ "Ja det var ju synd, tyst nu". :tomten

Rätt trött på dom.

Var glad för det, sen vi fick det "uppgraderat" har det inte varit något annat än problem.

• Tankar i maximalt 450. Ofta i max 30(!).
  • Får timeouts i princip en gång i timmen, har blivit lite bättre på den här punkten dock
  • Pingen är högre en alla andras, högre nu än när jag hade bostream. :va
  • Försökte köra cs i går, gick mindre bra. Blev uttkastad ungefär var 5e minut pga att pingen ökade till ca 4000 under korta stunder.
  • :argpådato

Japp BBB verkar vara riktigt ojämna i sina tjänster.

För mej funkar det kalas, Ska ha 8Mbit ADSL men ligger lite över, betalar fortfarande samma pris som för mitt gamla Bostream 0,5 abonemang trots att det skulle vara 100kr dyrare/mån efter gamla avtalstidens utgång :)

Uppkopplingen har varit nere en gång på hela tiden och det löste de omgående.

Blev faktiskt positivt överraskad av BBB:s kundtjänst för ett par veckor sedan när jag ringde och felanmälde min adsl-lina. Jag hade haft lite dålig kräm i bredbandet i ett någon månads tid, mätning med TPtest gav resultat strax under 2mbit ned istället för de 8mbit jag faktiskt betalar för. Så jag ringde och förklarade situationen, killen i andra änden sa då att han kunde se på sin skärm att jag inte fick full hastighet, han frågade även om jag hade ett Speedtouch-modem, vilket jag hade. Fick då veta att det varit problem med de modemen och att han skulle skicka ett nytt med posten.

Två dagar senare kom en lapp från Schenker om att jag hade paket att hämta på min lokala livs. Paketet innehöll nytt modem plus en lapp där de bad om ursäkt för alla eventuella problem deras trasiga utrustning ställt till med samt en klisterlapp med returadress för det trasiga modemet och betalt porto. Mycket smidigt måste jag säga.

BBB är ett bolag jag för alltid framöver kommer undevika

Har haft mycket strul med BBB jag orkar :( tyvärr inte skriva upp allt här men.

Till er som är nöjda med BBB jag är glad för er skull. Hoppas ni slipper det jävelskap som jag råka ut för. När jag var kund svarade de alldrig i telefon om man inte ringde på företagskund nummret. Skickade fakturer som jag har betalt (tur att man sparar kopior). Bredbandsuppkoppling som ligger nere i flera dagar (i city göteborg) Mycket bluff och båg i det förtaget vill jag säga.

Har Comhem nu är mycket nöjd

Också haft en jävla massa strul med dom,
kört deras adsl 2år och IPtelefoni 1år,
nu förra veckan sa jag upp allting.

:banana

var först ADSL Bostreamkund, fick behålla min fasta ip adress, det va ju trevligt ;)
sen efter ett tag fick jag 8/1.
Fungerade också som det skulle, på ett ungefär iallafall, när det skulle bytas hastighet fick man nytt modem som skulle kopplas in och övergången därimellan tog en stund.

När man ringer supporten får man fint vänta mellan 15-30minuter.

Flyttade sen till riktigt LAN på 10/100 och fixade IP telefon hos www.digisip.se som funkar som ett kontaktkort (ingen månadskostnad, betala endast för det du ringer för)

Det har varit en smärtfri histora faktiskt, det fungerar bra än så länge..

IP-TV ska också testas... fast jag vill att man bara ska kunna betala enbart för de kanalerna man vill ha... inte "paket" som de har nu :/

//håkan

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back