Bredbandsbolaget´s IP-adresser ?

• Thread starter Thread starter s9d8as0vjk
  • Start date Start date

s9d8as0vjk

Guest
Någon som vet om det finns någon logic vilken IP man får när man sitter på BBB ? Får man alltid en på samma subnät etc ?

Om en användare har ex 213.115.102.106 få han alltid någon IP som liknar eller kan han få i princip vad som helst ?

Det verkar som om man får en adress från samma subnät. Jag _vet_ inte men jag har iaf fått från samma subnät hittils.

/Lucky9

Lucky9 skrev:
Det verkar som om man får en adress från samma subnät. Jag _vet_ inte men jag har iaf fått från samma subnät hittils.

/Lucky9

Samma här, får nästintill alltid ifrån samma subnät. Har aldrig sett att jag fått ifrån ett annat än det jag har iaf.

Lånetiden på ett ip hos BBB är oftast en vecka.

Oftast varannan månad eller liknande byter BBB hela VLAN mellan olika noder vilket gör att du kan få ett IP från ett helt nytt B-nät och inte bara från ett och samma C-nät .

/Nitrous

har under 1½ års tid haft 2 olika subnät, och bytet skedde efter ett längre avbrott när dom uppgraderade nån dhcp-server.

Oki, då är det säkert som jag befarar ... en kille som är spärrad på en av mina hemsidor har misskött sig och blivit bannad. En ny kille med en annan mailadress och snarlik IP har nu reggat sig och skriver i forumet igen. Det Svenska språket är i det närmaste identiskt med han som blivit bannad ... lär vara samma kille. ;)

Nyheter
BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT