Bredbands hjälp

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Tjena alla.
Jag ska flytta till en comhem ansluten lägenhet, men får bara höra att det är skräp. Jag ska även skaffa abonemang för hemtele och digital tv.
Vad tycker ni man ska göra? Köra tex BBB för bredband, telia för hemtelefon, boxer för tv? :va
Något nytt bra bredbandsbolag som dykt upp?
Funkar comhem bra? :confused:

Mvh Adde

Adde-Gbg skrev:
Tjena alla.
Jag ska flytta till en comhem ansluten lägenhet, men får bara höra att det är skräp. Jag ska även skaffa abonemang för hemtele och digital tv.
Vad tycker ni man ska göra? Köra tex BBB för bredband, telia för hemtelefon, boxer för tv? :va
Något nytt bra bredbandsbolag som dykt upp?
Funkar comhem bra? :confused:

Mvh Adde

Comhem funkar utmärkt! Du lär inte bli besviken.

Kan av egen erfarenhet berätta att det är betydigt stabilare än BBB, men även något dyrare!
Finns det möjlighet att beställa hela paketet dvs bredband, tele och digitaltv
från Comhem så ska du göra det. då får du det billigaste på köpet.. :tummenupp / RB

Känns som att i huvudsak de som tycker att bredband från comhem är skräp, är vana vid BBB och känner att de har behov av mycket upload. Något som comhem inte erbjuder. Maxhastighet är 8/1.

Har inte provat varken digital-tv eller ip-telefoni från comhem, men gissar på att bildkvaliteten är lika kass som marksänd digitaltv via boxer. Vill man ha juste kvalitet på TV idag så är det pizzatallrik som gäller.

Först och främst, vad är det för BBB du har i lgh. är det fiber eller från telejacket ??

Tycker att BBB Fiber är stabilt som ett strykjärn, och telejacket är bara OK, det är inget dåligt i det.

Telefoni och Digital TV kan du få genom BBB oxå

Tänk på att BBB kommer att höja downloaden/upload till 100/10 och ingen prishöjning, fortfarande 320kr / Mån

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg