Bredband i lägenhet

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Tjena hojare!

Jag tänkte flytta om ett tag och dit jag ska flytta var det 3 personer som gått ihop på samma nätverk men de tänkte gå skilda vägar så att säga.

Så nu sitter jag och funderar på vad jag ska hitta på. Jag tror(jag vet faktiskt inte än) att jag måste gå genom telejacket ADSL alltså. Men jag har ingen användning för en hem telefon för jag måste väll betala telefon avgift och sånt trams också?

Jag skulle vilja ha tips om vad man ska ha för abonnemang eller om man ska köra med mobilt bredband kanske?

Krav är att internet ska funka till dator och playstation.

Tack på förhand :tummenupp

Det är inget ComHem hus? Då kan du ju skaffa via kabel-tv leverantören. Detaljerna för att skaffa ADSL vet jag inte längre. När jag hade det sist var man tvungen att skaffa fast telefoni. Mobilt bredband känner jag några som har och de är inte särskilt nöjda med uppkopplingen i bostaden. Ett par av dem har sagt upp sin tjänst och skaffat en fast.

Ett par av dem har sagt upp sin tjänst och skaffat en fast.

Har hört mycket om att de inte tycker om det heller.

Jag läste lite på deras hemsida(de som får in pengarna för hyran) att de har avtal med bredbandsbolaget så jag hoppas det sitter en dosa på väggen till det.

Jag sökte på bredbandsbolaget.se lägenhetens adress och det finns bara att välja via telejacket. Men då måste jag skaffa ett fast telefonnummer så att säga?

Du behöver inte skaffa ett fast nummer för att ha DSL, det var förr. Dock brukar du få ett bättre pris om du tar DSL med VoIP (IP Telefoni). Lite olika upplägg brand operatörerna.

Problemet är att jag kanske flyttar till Stockholm i början på sommaren. Så det känns ju sådär att beställa fast bredband.

Är det någon här som vet hur länge 50gb i månaden räcker till en som spelar och surfar?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT