BRAT- cb 500

Jag lackade motorn på mitt bygge med etsande grundfärg (Acid) samt lackade motorn med Opel Rallye svart (sidenmatt). 2k lack naturligtvis.
Inga problem som helst med släpp eller liknande.
All lack inköptes hos Lackman i Göteborg som grossar till lackeringsverkstäder så det var inget skräp. Dom laddar sprayburkar på plats med den lack du vill ha.

Men grundarbetet är naturligtvis det viktigaste i processen.

Lycka Till!

Jag håller fullständigt med inga sidokåpor. Annars ser det bra ut.

Jag lackade motorn på mitt bygge med etsande grundfärg (Acid) samt lackade motorn med Opel Rallye svart (sidenmatt). 2k lack naturligtvis.
Inga problem som helst med släpp eller liknande.
All lack inköptes hos Lackman i Göteborg som grossar till lackeringsverkstäder så det var inget skräp. Dom laddar sprayburkar på plats med den lack du vill ha.

Men grundarbetet är naturligtvis det viktigaste i processen.

Lycka Till!

allright tack för infot! då ska jag inte tänka på speciell motorlack förutom grunden som skall på. men synd att jag inte bor i gbg då:P

men hört att man kan köpa färdigblandad på sprayburk? skulle detta fungera?? har nämligen inte tillgång till färgspruta här jag bor :(

Googla och du kommer att finna liknande företag i Stockholm.

Det är burkar som dom laddar med 2k lack medan du väntar och jag pyntade 200:-/burk.
Grundlacken hette Acid om jag inte minns fel?

Det är burkar som dom laddar med 2k lack medan du väntar och jag pyntade 200:-/burk.
Grundlacken hette Acid om jag inte minns fel?

allright! skitbra då letar jag och hoppas jag hittar ngt här i stoclholm! tack!

letat lite och verkar som etsande grundfärg även kallas för washprimer?

hur lång är orginaldämparna då? jag har nåra med gaffel på hyllan men dom är mer touring än sportig och kan finnas nån rostfläck..

hur lång är orginaldämparna då? jag har nåra med gaffel på hyllan men dom är mer touring än sportig och kan finnas nån rostfläck..

original är väl 33,3 cm eller 13 1/8 tum. hål till hål är de 31,8..

jag letar lägre så att man får ner bakhjulet i samma nivå som denna.

659hondagravelcrew.jpg

Angående färg till motorblock. Jag körde 1K motorlack från Autoexperten på motorblock. Ingen grund. Funkat kalas för min del så här långt iaf. Lätt att lägga på, snyggt och har hållit bra några hundra mil i ur & skur + bensinspill.

Körde även en annan färg till cylindrarna. Fäste inte så bra men det kan bero på att jag strulade med härdningen... Ska eventuellt göra nytt försök i vinter... (Luftkylt = varmt)

My 50 cents... :)

Smit in till MC varuhuset. De har någon utrensning på delar, och vill minnas att det fanns ett par dämpare där som inte var skitlånga.. För småpengar också.

tyvärr va dom för lång, hade för mig dom va kortare.

Angående färg till motorblock. Jag körde 1K motorlack från Autoexperten på motorblock. Ingen grund. Funkat kalas för min del så här långt iaf. Lätt att lägga på, snyggt och har hållit bra några hundra mil i ur & skur + bensinspill.

Körde även en annan färg till cylindrarna. Fäste inte så bra men det kan bero på att jag strulade med härdningen... Ska eventuellt göra nytt försök i vinter... (Luftkylt = varmt)

My 50 cents... :)

mmm alright får kika närmare på det! tack för tipset:)

allright tack för infot! då ska jag inte tänka på speciell motorlack förutom grunden som skall på. men synd att jag inte bor i gbg då:P

men hört att man kan köpa färdigblandad på sprayburk? skulle detta fungera?? har nämligen inte tillgång till färgspruta här jag bor :(

Jag brukar handla all min lack av en grossist här ute på landet (Bålsta). Han har humana priser om du berättar att du är hobbymeckare som håller på med en motorcykel.

Han blandar och trycker i sprayburk.

Lubeca Ab (Bålsta. Han säljer Debers sortiment. Ring innan du åker ut.

åh synd! tack för att du kolla iaf! får jaga vidare:) alternativ modifiera min sving så att jag kan slänga på de från jula..

Jag känner att jag måste flika in.....

Dämparna som sitter på Suzuki Savage 650 är väl de kortaste man kan hitta tror jag. Kolla med Bike Trollhättans demontering, har för mig att jag sett en hel drös med sådana där.

MVH Alex

Jag brukar handla all min lack av en grossist här ute på landet (Bålsta). Han har humana priser om du berättar att du är hobbymeckare som håller på med en motorcykel.

Han blandar och trycker i sprayburk.

Lubeca Ab (Bålsta. Han säljer Debers sortiment. Ring innan du åker ut.
men tack få tipset!

snygg cafe racer du har!

Jag känner att jag måste flika in.....

Dämparna som sitter på Suzuki Savage 650 är väl de kortaste man kan hitta tror jag. Kolla med Bike Trollhättans demontering, har för mig att jag sett en hel drös med sådana där.

MVH Alex

tack för tipset! kikade dock på dessa och får isf ändra hur man fäster dessa dämpare. Då på savage är inte "y" fästning som jag har på cb:n.

jaha då har man pillat lite till.. gav mig på att rengöra förgasarbryggan och det var fan i mig inte vackert.. tidigare ägaren tyckte det var skitsnyggt att snabblacka förgasarbryggan med svart färg..verkar som om denne har bara sprutat på färgen utan någon grund och har förmodligen gjort det när förgasarbryggan suttit i hojen :huvet såg skit ut iaf men med thinner och tålamod så fick jag förgasarhusen helt ok! sen så öppnade jag förgasarna en efter en och den första såg ju hemsk ut...verkar som om aluminiumet fräts eller nåt för massa toppar av materialet var väck så det huset får nog bytas ut. har nog några liggandes så det löser sig väl...resten så väl bättre ut..en var rostig som fan...en var någorlunda fin och den tredje hade massa beläggningar..låter bilderna tala för sig..se hur länge man pallar hålla på:dummer
IMG_3133.jpg
IMG_3135.jpg
IMG_3127.jpg
IMG_3120.jpg
IMG_3119.jpg

Idag så gjorde jag klart förgasarbryggan. Sket i förgasarbryggan jag la upp sist och rengjorde en annan istället då den mådde lite bättre. Plocka lite delar från den andra dock så nu är den komplett och klar. Testmonterade trattarna för att se helheten och åååååh va jag vill se denna i motorn sen:kär Så nu ska jag påbörja rengöra motordelar och börja sätta ihop det där då, förhoppningsvis stöter jag inte på alltför mkt problem :crash

IMG_3153.jpg

IMG_3151.jpg

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey