Brandmän mordhotade

Det märkts att sommarlovet har börjat :( *suck*

Jobbar själv i stadsdelen Rosengård så jag vet hur det brukar vara. Det är några få som förstör för alla andra,..

Nej, det är 90% av alla under 50 som kastar sten!
För det har markus sagt! Och då är det så!

Dessutom höll Pinky med och då måste det vara så!

Bara för att du och stoffer bor och jobbar där innebär det inte att ni vet vad som pågår!

:rolleyes:

Det märkts att sommarlovet har börjat :( *suck*

Jobbar själv i stadsdelen Rosengård så jag vet hur det brukar vara. Det är några få som förstör för alla andra, precis som det brukar vara. Men det är ju inte dom som det brinner hos som har kastat sten m.m
Skönt med någon som faktiskt har lite verklighetsanknytning!

Jag förstår inte problemet. Lite stenar ska väl brandmännen tåla, de har ju hjälmar ffs. Det är ju dessutom bara en promille av alla som bor där som kastar sten & det blir sannerligen inte många stenar som kastas då, det har vi vår man på plats som kan rapportera om.

:rofl :tummenupp
Men nu har det kommit in fler rapporter om att det är jete nåra som förstör.

Vulgoliberalerna får tydligen slänga sig med vilka påståenden som helst.

Vilket ju verkligen skiljer dem från kunskapens beskyddare på SH....

Närå, det finns en betydande skillnad så tare lugnt. :)
En vulgoliberal kan t.ex. säga att en promille av någon grupp begår ett brott. Ingen kommer avkräva en förklaring (förutom jag, kunskapens beskyddare).
En rättrogen, klok, konservativ som säger att det kanske är mer kommer obönhörligen behöva berätta exakt vilken utredning som ligger till grund för hans ställningstagande.

Om man ska vra ärlig och lite seriös så finns det väl varken belägg för 50% eller 0,01%? Det var nog mest det jag ville påskina, och som vanligt ligger sanningen någonstans mittemellan så om vi kan enas om 25% är jag nöjd. :hihi

Om man ska vra ärlig och lite seriös så finns det väl varken belägg för 50% eller 0,01%? Det var nog mest det jag ville påskina, och som vanligt ligger sanningen någonstans mittemellan så om vi kan enas om 25% är jag nöjd. :hihi

Ok, i svensk demokratiska lagom-anda så enas vi om att 25% av alla under 50 år på Rosengård kastar sten!

Å helt plöstligt blev du och jag eniga: Dj-a pack!

Har 2 st kompisar som är poliser, den ena arbetar i piketstyrkan i Malmö. Den andra har varit polis i 27 år, största delen i Malmö. Dock ej nu längre.
Har hört hundratals historier från dessa två. Enligt dem är det bra mycket fler än en promille (dvs mindre än en på 1000) som är rötägg. För tusan, kör in på Von Rosen och se efter själva. På helgena påminner den gatan om bilderna på tv från Beirut.
Killen som är piketpolis brukar säga, "tur att SD inte får ha med ett kamerateam på några arbetspass för då hade de kommit in i riksdagen".
Känner 2 st som varit lärare på moskéskolan innan den brann ner. Fy f-n vilka storys. Många av föräldrarna till barnen som betedde sig illa (som tex jaga sina skolkamrater med glaskärvor) var lika hemska.
Så det där pratet med att det endast är en promille som ställer till det köper jag inte. Tror många Malmöbor inte känner igen den bilden.

jaaaa bäste ideen än så länge bombar sönder skiten asfallterar sen kan vi ha de som sh egna mantorp med platts för stunt del också.!!:tuttar

Har 2 st kompisar som är poliser, den ena arbetar i piketstyrkan i Malmö. Den andra har varit polis i 27 år, största delen i Malmö. Dock ej nu längre.
Har hört hundratals historier från dessa två. Enligt dem är det bra mycket fler än en promille (dvs mindre än en på 1000) som är rötägg. För tusan, kör in på Von Rosen och se efter själva. På helgena påminner den gatan om bilderna på tv från Beirut.
Killen som är piketpolis brukar säga, "tur att SD inte får ha med ett kamerateam på några arbetspass för då hade de kommit in i riksdagen".
Känner 2 st som varit lärare på moskéskolan innan den brann ner. Fy f-n vilka storys. Många av föräldrarna till barnen som betedde sig illa (som tex jaga sina skolkamrater med glaskärvor) var lika hemska.
Så det där pratet med att det endast är en promille som ställer till det köper jag inte. Tror många Malmöbor inte känner igen den bilden.

Du, vi har faktiskt 2 "korrespondenter" på plats och har de sagt att det inte är så fasligt många bråkstakar så är det så. Och den ena av dem har dessutom farit runt med brandmännen så han vet vad det handlar om! Några poliser kan väl inte veta mer än vårat folk på plats? :mattias

jaaaa bäste ideen än så länge bombar sönder skiten asfallterar sen kan vi ha de som sh egna mantorp med platts för stunt del också.!!:tuttar

Bättre att bomba nått närmare göteborg då jag vill oxå ha en stor parkering och det är för långt att åka till skåne...

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka