Brandmän mordhotade

Nu tramsar du bara, att du varit i Rosengård har inget att göra med vad du presenterar som fakta.
Jag har varit i Tensta och vet alla där är med i Al Qaida. :rolleyes:

Jaså, och att du inte har varit där gör alltså dig mer trovärdig? Jag har fått det berättat för mig i första hand vad som hänt i rosengård av själva brandmännen som varit där, jag själv har varit MED brandkåren på utryckning i rosengård flera gånger.

Att du ens fortsätter den här diskussionen när du så uppenbart inte har mycket fakta att komma med förvånar nog säkert fler än mig.

Jaså, och att du inte har varit där gör alltså dig mer trovärdig? Jag har fått det berättat för mig i första hand vad som hänt i rosengård av själva brandmännen som varit där, jag själv har varit MED brandkåren på utryckning i rosengård flera gånger.

Att du ens fortsätter den här diskussionen när du så uppenbart inte har mycket fakta att komma med förvånar nog säkert fler än mig.

Det är mycket som förvånar mig här i livet också, lär dig leva med känslan så kommer du lyckas bättre i framtiden. :pannkyss

Fakta är väl att man kastar sten på brandmännen i uteslutande invandrartäta områden?

Du har säkert värdefull information men likt en annan forummedlem som råkar jobba med psykiskt sjuka människor så ger det er inte facit i alal frågor som rör detta område. Du skulle säkert tycka det var konstigt om jag som jobbade i privat s.k. tjänstemannasektor låtsades ha svaren på alla näringslivsfrågor.

Det är mycket som förvånar mig här i livet också, lär dig leva med känslan så kommer du lyckas bättre i framtiden. :pannkyss

Fakta är väl att man kastar sten på brandmännen i uteslutande invandrartäta områden?

Du har säkert värdefull information men likt en annan forummedlem som råkar jobba med psykiskt sjuka människor så ger det er inte facit i alal frågor som rör detta område. Du skulle säkert tycka det var konstigt om jag som jobbade i privat s.k. tjänstemannasektor låtsades ha svaren på alla näringslivsfrågor.

Visst sker det i uteslutande invandrartäta områden, men vem har påstått något annat? Det enda jag har sagt är att huvuddelen inte vill att det kastas sten på brandmännen och att det är synd om alla som drabbas. Dessutom kan ingen peka ut någon som kastar sten, för de gör inte det från sina balkonger i sina hem, utan de klättrar upp på skoltaken och kastar därifrån, iförda hood-tröjor.

Jag respekterar ditt senaste inlägg och hoppas jag inte har låtit påskina att jag facit när det gäller detta. Jag gillar bara inte bilden som AB och andra målar upp över rosengård då det bara är en så liten klick i detta samhälle som beter sig så.

Åver änd out.

Brinner just nu i en skola utanför skellefteå, inga stenkastningar eller mordhot från 6:e klassare rapporterade än.
Väntar med spänning

Brinner just nu i en skola utanför skellefteå, inga stenkastningar eller mordhot från 6:e klassare rapporterade än.
Väntar med spänning

Jag tycker iofs det är rätt illa att snorisar över hela landet sätter eld på sina skolor även om de inte kastar sten på brandmännen. En skola om dagen tänds på av någon snoris. Hälften av pyromanerna är under 15. ...och det är inget rosengårds-problem uten det brinner rätt friskt över hela landet.

Till att börja med sök på rosengård på youtube så får ni se hur de ser ut!

de pratades om just detta på p3 allas moral kanal. de intervjuade några brandmän och fråga vad de hade för åsikter om detta. och man kunde höra på de att de bara ville skrika ut att de vill döda varenda en av dem. men inte då som väldresserade hundar vart de manipulerade av programledare att de nog berodde på att de "SVENSKA" brandmänen inte kunde prata tallibanska.
så stenkastningen berodde på att de inte förstod varandra. Så nu ska de kvotera in lite tallibaner i brandkåren.

vet inte om någon kommer ihåg tv4as jippo om noll rassism där budskapet löd
"att vara tyst är samma sak som att hålla med." och om nu de bara är en promille som kastar sten anser jag att de andra välvilliga folket som bor i området kan hjälpa brandkåren att översätta till tallibanska så behöver vi inte ha sådanna problem.

(tallibaner) =samlings namn för nysvensk mohammed följare eller annan med en etnisk bakgrund som gör att de inte kan följa de svenska lagarna och normer.

Jag gillar bara inte bilden som AB och andra målar upp över rosengård då det bara är en så liten klick i detta samhälle som beter sig så.

Jag läser inte Aftonbladet men om jag gjorde det skulle jag säkert tycka de hade en för trevlig bild av detta och andra liknande områden. Som någon skrev så hade man på P3 försökt förklara det med språkbrister, något som inte förvånar mig alls i detta land av lättkränkta fjantar.
Det som behövs är tårgas, utvisningar, kollektiv bestraffning, gummikulor, sprängda hus, murar - OCH ett tydligt incitament till att arbeta, dvs inga bidrag.

Rör det sig om nån grav hjärnskada hos samtliga av dom här snorungarna eller är det okej att bete sig hur som helst för att man bor i Rosengård och tycker att man blivit jättedåligt behandlad i Sverige? Ja fy fan tänk att behöva fly sitt land, komma till ett nytt land och få bostad OCH pengar utan att behöva göra ett skit?

Speciellt när man är kanske 3:e generationens invandrare, borde man inte ha lärt sig det mesta om hur Sverige funkar då?
Vem fan får för sig att hindra en brandman om det brinner egentligen? Ingen som är normal iaf. Hade det rört sig om ett "finare område" så hade snorungarna säkert hamnat på psyket med en gång, i Rosengård är dom missförstådda :tummenupp

...OCH ett tydligt incitament till att arbeta, dvs inga bidrag.

Att sätta lite press på dom som bara sitter på arslet annars är det bye bye, då visar man iaf lite vilja att komma in ordentligt i svenska samhället.
Problemet är väl att media är så förbannat duktiga på att skrika rasist så fort minsta krav skulle ställas, det är ju fan deras fel att sjunga du gamla du fria tillsammans med svenska flaggan på nationaldagen är rasistiskt.

Idioter, jag kan förstå att man går mot polisen, till viss mån, de har ju faktiskt för vana att göra saker och ting lite komplicerade (inte för att man skall kasta sten på dem för det, men jag förstår resonemanget). Men brandmän och ambulanspersonal är ju bara hemmåt, de gör inte livet svårt för någon, och de hjälper folk som behöver.

Stenkastningen från broar känns ju lite som nåt som skulle bottna i vad som kallas faljerad "syskonuppfostran".
Jag har en mycket god vän som kommer från ett av länderna som kulturberikar oss svenskar frekvent, och han berättar att det är väldigt vanligt att Pappa uppfostrar äldste sonen, som i sin tur uppfostrar näste son, som i sin tur uppfostrar näste son osv.
När yngste sonen gör något dumt så blir hans ädre bror ansvarig och sen tillbaka upp i kedjan. Det innebär att om yngste sonen gör nåt dumt som pappa får reda på så kommer hela kedjan av söner få smaka på rejält med stryk. Mest den yngste såklart.
Å andra sidan så täcker bröderna upp för yngste sonen om inte fadern får reda på det dumma direkt, eftersom annars skulle även äldste brodern få stryk.
Vad händer nu om fadern skiter i att uppfostra äldste sonen? Jo hela kedjan av bröder står där utan uppfostran. Skitbra system! :tummenupp
Och vips! Där har vi ett gäng bröder som roar sig med stenkastning från broar.

Jag förstår inte problemet. Lite stenar ska väl brandmännen tåla, de har ju hjälmar ffs. Det är ju dessutom bara en promille av alla som bor där som kastar sten & det blir sannerligen inte många stenar som kastas då, det har vi vår man på plats som kan rapportera om.

Det märkts att sommarlovet har börjat :( *suck*

Jobbar själv i stadsdelen Rosengård så jag vet hur det brukar vara. Det är några få som förstör för alla andra, precis som det brukar vara. Men det är ju inte dom som det brinner hos som har kastat sten m.m

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka