Brandmän mordhotade

Ja eller hur. :rofl

Pröva 90% av alla män under 50 så är du närmre sanningen.
Källa på det? Nej just det, du har ingen aning.

Vad ingen verkar förstå är att det inte riktigt ser ut som aftonbladet målar upp. Det kastas inte sten varje gång, och det är bannemig inte från lägenheterna. Det är ibland från gångbroar etc.

Jag står fast vid att det är färre än en promille som har kastat sten på brandbilar i rosengård.

försökte de inte hindra brandkåren när mosken brann också :va
Jovisst. Eller för att dra historien som jag har hört:

Brandmännen kom fram till mosken som redan var övertänd, och satsade alla släckresurser mot omkringliggande byggnader. Det gillades inte riktigt av muslimerna som faktiskt ville försöka släcka sin moske, så en del gick in och riktade om vattenkanoner och försökte förmå brandmännen att rikta om strålrör etc. Det utbröt lite handgemäng mellan de båda då ingen riktigt förstod den andra.

Så, de försökte förmå brandkåren att släcka deras heliga byggnad. Och de tyckte nog det var lite taskigt att bara spruta vatten på de "svenska" byggnaderna och skita helt i den enda muslimska/utländska byggnaden, som dessutom är helig för dem.

Varför ens anstränga sig att hjälpa dom när det väl brinner? Låt dom ta död på sig själva istället. Självsanering kallas det!

Raketforskare är dom allihopa!
Men vad ni pulver i den här tråden inte verkar fatta är att:

DEN SOM BRINNER INNE HAR MED STÖRSTA SANNOLIKHET INTE KASTAT STEN!

och

Döden är inte rätt straff för stenkastning!

Suck..

Det skulle vara omöjligt att kasta sten på brandmännen bland grannar som starkt tog avstånd från det, skulle jag kaste sten på någon skulle mina grannar peka ut mig när sheriffen kom. Men fortsätt du med att propagera för den totala kravlösheten som gett oss detta samhällsklimat, det verkar framgångsrikt. :brynad

Det är ingen som kastar sten framför sina grannar, och antagligen inte nära sitt eget hem heller. Det är snorisar i hood-tröjor som kastar sten från någon gångbro eller liknande, sen springer de därifrån. Lätt att peka ut de personerna för "grannarna"

Tänk lite Markus, jag vet att du kan.

Last edited:
Brandmännen kom fram till mosken som redan var övertänd, och satsade alla släckresurser mot omkringliggande byggnader. Det gillades inte riktigt av muslimerna som faktiskt ville försöka släcka sin moske, så en del gick in och riktade om vattenkanoner och försökte förmå brandmännen att rikta om strålrör etc. Det utbröt lite handgemäng mellan de båda då ingen riktigt förstod den andra.

Så, de försökte förmå brandkåren att släcka deras heliga byggnad. Och de tyckte nog det var lite taskigt att bara spruta vatten på de "svenska" byggnaderna och skita helt i den enda muslimska/utländska byggnaden, som dessutom är helig för dem.

Ja det är svårt när invånarna inte kan prata svenska.

Är man så fientligt inställd att man tror att brandmännen låter bli att släcka moskén för att retas så har man i mina ögon större problem än att se sin moské brinna upp, eller så var det just den som var det enda som betydde nånting i livet.
Suck, människor är dumma i huvet.

Det kastas inte sten varje gång, och det är bannemig inte från lägenheterna.

Det är ibland från gångbroar etc.

Jag står fast vid att det är färre än en promille som har kastat sten på brandbilar i rosengård.

Det utbröt lite handgemäng mellan de båda då ingen riktigt förstod den andra.

Så, de försökte förmå brandkåren att släcka deras heliga byggnad.

Och de tyckte nog det var lite taskigt att bara spruta vatten på de "svenska" byggnaderna och skita helt i den enda muslimska/utländska byggnaden, som dessutom är helig för dem.

DEN SOM BRINNER INNE HAR MED STÖRSTA SANNOLIKHET INTE KASTAT STEN!

Döden är inte rätt straff för stenkastning!

Det är ingen som kastar sten framför sina grannar

Det är snorisar i hood-tröjor som kastar sten från någon gångbro eller liknande

Tänk lite Markus, jag vet att du kan.

Media o markus går hand i hand :huvet

:lol
Vem är du liksom, pröva cyanid eller höghus. Alt .rep

Jag tycker vi skall deportera Korvgubbe till Rosengård så han kan rensa upp lite där med sina visa ord.

Likt andra vulgoliberaler bor han som oss konservativa i skyddade områden, vilket skapar osämja mellan grannarna.

Det bästa vore om alla liberaler levde ut sin kommunistiska dröm och vi med i princip obegränsade medel kunde få vara ifred.

Last edited:

Men Markus, jag har varit där! Mina förstahandsintryck är bra mycket mer värda än dina aftonbladsinspirerade fox-news-åsikter. Du som bor i Stockholm har ju säkert JeTTE-kåll på Rosengård, jämfört med mig som bor några kilometer bort och inte har koll alls.. :rolleyes:

Fast jag antar att du bara försöker provocera i vanlig ordning, och det får du gärna fortsätta med. :tummenupp

Som vanligt, stenkastande snorungar som inte fattar bättre.
Som förr grundar sig problemet i kass uppfostran och nedskärningar i
ungdomsverksamheterna som staten gjort senaste 15 åren.
Sen att invandrare gärna bor bland 'sina egna' och inte ute i sverige
gör ju inte saken bättre.. fast det känns väl som hemma,
stenkastning och brinnande bilar är ju vardagsmat för dom.. :mad:

Är man så fientligt inställd att man tror att brandmännen låter bli att släcka moskén för att retas så har man i mina ögon större problem än att se sin moské brinna upp, eller så var det just den som var det enda som betydde nånting i livet.
Suck, människor är dumma i huvet.

Tyvärr lär du nog få se samma reaktion när det brinner i det helsvenska mörkblåa villaområdet. Husägaren kommer i stundens hetta, inte ha någon som helst förståelse för att brandkåren lägger resurserna på att förhindra att grannarnas hus också blir eldens rov, istället för att släcka hans hus som redan är övertänt och inte går att rädda.

Nä, vi kan ju inte deportera brandmännen utan vidare, men ett par kurser i arabiska skulle vi kunna tvinga på dem mellan innebandyn och fikarasterna. :D
Innebandy spelas icke längre.
Var för mycket sjukskrivningar pga ledbandsskador och liknande.
Har faktiskt satsats på att få med personer med utländsk bakgrund i räddningstjänsten.
Dessvärre är inte "utlandet" ett land där "Utlänningar" bor i fred och harmoni.
Men visst har det hjälpt att ha med arabisktalande personer vid insats.

Nostalgi:
[YOUTUBE-ID]9DZhG_eYqVo[/YOUTUBE-ID]

Rosengårds lokalTV:
[YOUTUBE-ID]X_chUJvxS7A[/YOUTUBE-ID]

IntegrationsTV:
[YOUTUBE-ID]j5g2fg86gUw[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]AkHRNrMmkvg[/YOUTUBE-ID]

Jag skulle få svårt att inte flyga på stenkastare om jag såg någon sådan.

Men Markus, jag har varit där! Mina förstahandsintryck är bra mycket mer värda än dina aftonbladsinspirerade fox-news-åsikter. Du som bor i Stockholm har ju säkert JeTTE-kåll på Rosengård, jämfört med mig som bor några kilometer bort och inte har koll alls.. :rolleyes:

Fast jag antar att du bara försöker provocera i vanlig ordning, och det får du gärna fortsätta med. :tummenupp

Nu tramsar du bara, att du varit i Rosengård har inget att göra med vad du presenterar som fakta.
Jag har varit i Tensta och vet alla där är med i Al Qaida. :rolleyes:

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...