Brandmän mordhotade

Varför ens anstränga sig att hjälpa dom när det väl brinner? Låt dom ta död på sig själva istället. Självsanering kallas det!

Raketforskare är dom allihopa!

Det tråkiga är att allt fler städer i Sverige börjar likna malmö i och med att de klämmer in så förbannat med flyktingar, utan att ha en susning om hur de ska komma tillrätta i Sverige. Samma sak har/händer i Halmstad för tillfället. Rena jävla krigszonen på sina ställen.

Bygg en mur runt eländet, släng in lite rabatter och grejer så folk kan odla sin mat. Ge dom en flagga av nåt slag och kom på ett passande namn så är det sen inte längre vårat problem. Har vi tur hamnar vi i krig med det här "nya" landet och får då rätt att döda utan att för det bli kallad rasist.

Hej å hå.. :tummenupp

Det tråkiga är att allt fler städer i Sverige börjar likna malmö i och med att de klämmer in så förbannat med flyktingar, utan att ha en susning om hur de ska komma tillrätta i Sverige. Samma sak har/händer i Halmstad för tillfället. Rena jävla krigszonen på sina ställen.

Så sant. Jag ser bara en lösning på problemet :tummenupp

Bygg en mur runt eländet, släng in lite rabatter och grejer så folk kan odla sin mat. Ge dom en flagga av nåt slag och kom på ett passande namn så är det sen inte längre vårat problem. Har vi tur hamnar vi i krig med det här "nya" landet och får då rätt att döda utan att för det bli kallad rasist.

Jag är helt inne på din linje. Gör alltihopa till ett nöje istället för det problem det idag är!

Last edited:
helt jävla skrämmande hur faan ni resonerar!
jag är helt på att dem som kastar sten ska lynchas gärna att insatsstyrkana följer med in och tar alla stenkastarna (straffet bör vara det samma som när man kastar sten på polisen ...skott i buken vill säga) men att ni kan säga att man ska skita i att åka dit är ju sanslöst... personen i lägenheten som brinner kan ha levt hela sitt liv som laglydig.. har inget emot er! skall denne straffas för att vissa idioter vägra integreras i det svenska sahället..??

jag är helt på att dem som kastar sten ska lynchas gärna att insatsstyrkana följer med in och tar alla stenkastarna (straffet bör vara det samma som när man kastar sten på polisen ...skott i buken vill säga) men att ni kan säga att man ska skita i att åka dit är ju sanslöst... personen i lägenheten som brinner kan ha levt hela sitt liv som laglydig.. har inget emot er! skall denne straffas för att vissa idioter vägra integreras i det svenska sahället..??

Håller fullt med !

Man kan ju fan inte gå å säga att dom får klara sig själva hur hade det sätt ut på gatan då ? Man får ju ta och tänkte lite längre i vissa lägen :fakta

som snabbast kan man nog resonera så när man inte bor i området osv., man kan ju dock fundera på hur de som bor i området kan acceptera att man kastar sten på brandmännen osv., de kan inte vara helt okänd i omårdet, men det är klart står samma personer och pekar på vilka som ska få hjälp av vårdpersonal och vilka som inte ska få det så finns det nog en del problem, jag skulle dock bli tokig som brandman ifall jag kom för att göra mitt jobb så står det någon och kastar sten:fatta!

Han menar att de kanaler som ses dygnet runt ständigt visar oroligheter (som bla stenkastning...) i världen från hemländerna. Om barnen sen de är små "matas" med sånt kanske det inte är så konstigt att det händer även här!?!? Jag börjar tyvärr hålla med honom.

Han kanske inte är helt fel ute.

Last edited:
Frågan är om minskad hjälp från samhället leder till en rensning i de egna leden. Om det helt plötsligt inte finns brandkår att tillgå, kommer man då börja hänga ut bråkmakarna så det blir ordning på torpet?

Jag är inte helt säker på det...

Visst är det lockande att låta dem reda ut problemen själva, men vi har faktiskt tagit på oss ett ansvar när de välkomnades in i landet till att börja med.

Nu glömmer du nog att en del av dem har stridserfarenhet, kunskap om hur man bygger bomber och kontakter för att kunna skaffa fram ett par lådor med AK-47.

Så det är inte allt för långsökt att anta att ett par dussin fjuniga svenska 18-åringar som bara skjutit lösplugg ute i skogen kommer att få sätta livet till när de ska strida i tätbebyggt område.

Visst är det lockande att låta dem reda ut problemen själva, men vi har faktiskt tagit på oss ett ansvar när de välkomnades in i landet till att börja med.
Ja, vi måste ju ta vårat ansvar för att USA är ute och krigar. :mad:

Last edited:
Jo precis så är det... Det är självklart USA's fel att dessa bråkstakar flyttat till Sverige och tillåts hålla på som de gör.

Jag bara undrar vilka de där "dom" är... Jag menar, Markus är ju alltid så förbannat snabb och berätta hur stor skillnad det är mellan honom och hans "progg-grannar" och hur han aldrig i helvete skulle delta i någon form av "samkväm" som städning med grannarna...

Markus är inte beredd att vara solidarisk med en enda djävel i sin trappupgång. Då är frågan varför så många förväntar sig att hela djävla Rosengård plötsligt skall agera som en enda person trots att det är folk från hela världen där och dessutom en enorm överrepresentation av sociala problem som gör att många boende har svårt att ens ta hand om sig själv, även om detta inte innebär att de skulle drömma om att kasta sten på brandmän å dyl....

Skulle den gemensamma nämnaren "invandrare" göra att de blir mer samarbetsvillga, enade och uniforma än vad motsvarande "helsvenska" område skulle vara?!

Tja, om det nu bara är en promille som ställer till med problem medan resten lever i perfect harmony, så är det väl inte så långsökt att förvänta sig att de pekar ut vilka bråkstakarna är?

Jag bara undrar vilka de där "dom" är... Jag menar, Markus är ju alltid så förbannat snabb och berätta hur stor skillnad det är mellan honom och hans "progg-grannar" och hur han aldrig i helvete skulle delta i någon form av "samkväm" som städning med grannarna...

Markus är inte beredd att vara solidarisk med en enda djävel i sin trappupgång. Då är frågan varför så många förväntar sig att hela djävla Rosengård plötsligt skall agera som en enda person trots att det är folk från hela världen där och dessutom en enorm överrepresentation av sociala problem som gör att många boende har svårt att ens ta hand om sig själv, även om detta inte innebär att de skulle drömma om att kasta sten på brandmän å dyl....

Skulle den gemensamma nämnaren "invandrare" göra att de blir mer samarbetsvillga, enade och uniforma än vad motsvarande "helsvenska" område skulle vara?!

Du är mer än lovligt ute och cyklar i din jakt på argumentationspartner. :lol

Det skulle vara omöjligt att kasta sten på brandmännen bland grannar som starkt tog avstånd från det, skulle jag kaste sten på någon skulle mina grannar peka ut mig när sheriffen kom. Men fortsätt du med att propagera för den totala kravlösheten som gett oss detta samhällsklimat, det verkar framgångsrikt. :brynad

Jag tycker vi skall deportera Korvgubbe till Rosengård så han kan rensa upp lite där med sina visa ord.

Personligen är jag för korkad och trångsynt så jag gör ingen nytta, just därför jag sitter här och häver ur mig en massa skit på patrasket istället för att göra nånting åt det som så många andra visa män gör.

Suck!

Eh, talar vi om Sverige nu:confused:
Prata med närmsta ambulanssjukvårdare, så får du höra.
Har inte hört från Stockholm, men såväl Uppsala som Örebro, Göteborg, Norrköping och Malmö har haft problem med detta.
Inte riktat mot ambulanspersonalen, men det är de som råkat ut för det vid olyckor.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph