Brandmän mordhotade

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Hur tänker man när man mordhotar och kastar sten på brandmän?

Från och med fredagen vägrar räddningstjänsten i Malmö att ge sig in i stadsdelen Rosengård utan eskort av polis.

Beslutet fattades sedan brandmän utsatts för stenkastning och mordhot under ett släckningsuppdrag i Rosengård i torsdags, rapporterar SVT:s Sydnytt.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1362843.svd

Det här är väl inte första gången på räddningstjänst elelr ambulans vägrar att åka till Rosengård på grund av stenkastande snorungar?

Let the motherfuckers burn!!!!!

Inte de mest konstruktiva inlägget men det är bara vad jag känner när jag läser detta!!!!!

Varken nytt eller lokalt problem dessvärre.
Finns fler områden där man måste lämna en vakt i släckbilen eller ambulansen, ha eskort vid insats, mm.
Dessutom förekommer det att olycksoffer har minerat kläderna med hemgjorda bomber.
Trodde att man drev med mig när jag hörde detta första gången.
De människor som håller på med sådant borde utvisas.
Oavsett ursprung.
Helst till Nangijala.

Hur cyniskt det än är så är detta kanske veckans bästa nyhet i min värld.

låt ali baba o hans 40 rövare släcka sina egna bränder = problem solved :tummenupp

Låt dom stå utan hjälp då, för uppenbarligen vill dom inte ha den.

Låt dom stå utan hjälp då, för uppenbarligen vill dom inte ha den.
Det är bara jävligt synd att några få ruttna snorungar förstör för resten av rosengårds befolkning som faktiskt uppskattar hjälpen de får.

/har varit i rosengård med brandkåren vid källarbrand

Det är bara jävligt synd att några få ruttna snorungar förstör för resten av rosengårds befolkning som faktiskt uppskattar hjälpen de får.

Men vart är deras föräldrar då?
Någon eller några läre ju känna igen dessa ungar eller iaf ha hört om dom.

Ett visst ansvar bör ju någon av föräldrarna ta. :fakta

Men vart är deras föräldrar då?
Någon eller några läre ju känna igen dessa ungar eller iaf ha hört om dom.

Ett visst ansvar bör ju någon av föräldrarna ta. :fakta
Jag håller med om det, absolut. Det är förjävligt att några inte har koll på sina ungar. För vad som är än mer förjävligt är att en helt oskyldig familj, med barn och allt kan komma att brinna inne i en lägenhetsbrand bara för att brandkåren måste vänta i 10 minuter extra på att få poliseskort.

Allt på grund av att mindre än en promille av rosengårds befolkning förstör för resten.

Dags för brandkåren att beväpna sig med andra ord. Märkligt att det finns människor som har absolut noll verklighetsuppfattning, de måste ju tro att de bor i Sarajevo eller dylikt?
Frågan är varför de är så fientligt inställda, det är ju inte så att de lever under hot eller dylikt där?

Kanske låter lite långsökt...men kanske ligger det något i vad min farfar säger som bor i Fittja, Botkyrka. Han påstår att PARABOLERNA som sitter överallt har en viss betydelse för oroligheterna...

Han menar att de kanaler som ses dygnet runt ständigt visar oroligheter (som bla stenkastning...) i världen från hemländerna. Om barnen sen de är små "matas" med sånt kanske det inte är så konstigt att det händer även här!?!? Jag börjar tyvärr hålla med honom.

Åkte igenom Tensta med budhojen för en tid sedan. Där stod en unge i 10-årsåldern o spottade på mig från gångbron. Lämnade ett bud i närheten av lokala poliskontoret i Husby (tror jag) Polisen hade utrymmt o alla fönsterrutor var krossade...varför blir jag inte förvånad??? Varför förstöra sitt egna område där man bor? O när börjar föräldrarna o de övriga vuxna att reagera när bussar/tunnelbanelinjer ställs in för att snorungar kastar sten/skjuter raketer???

försökte de inte hindra brandkåren när mosken brann också :va

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti