Video Braaapboys (från skåne) på besök i västerås - EPICMEET #2 2016

Sååå...

Stunten, kommer de i nästa film? Eller kör ni omkring lite grann där också?

Hade glömt att detta va sporthoj...
Funderar seriöst på att ta bort mitt konto här. :fyllisar
Ett större gäng surfittor / troll / gnällkärringar finns nog inte på internet.

Om ni inte vill titta, så skit i det :)
Konstruktiv kritik ger ju rätt mycket mer dessutom. Kanske något som borde betänkas.

@notrightrider
Kontakta gärna SR och förklara sakligt för dem att deras namn på träffen inte håller måttet.
Tycker det är rätt maffigt när motardåkare från minst 5 länder (de jag träffade på) samlas för att köra ihop.

@Chronic.
Vart har jag skrivit om stunts?

Om ni inte vill titta, så skit i det :)
Konstruktiv kritik ger ju rätt mycket mer dessutom. Kanske något som borde betänkas.

@notrightrider
Kontakta gärna SR och förklara sakligt för dem att deras namn på träffen inte håller måttet.
Tycker det är rätt maffigt när motardåkare från minst 5 länder (de jag träffade på) samlas för att köra ihop.

Här skall du få konstruktiv kritik av mig:
Det du har lagt upp är säkert en kul film för de som var med på resan.
Mig tappade du ungefär när det var ett sjok av stämningsfulla bilder inifrån personbilar med släp längs E4 norr om Huskvarna. Där har jag kört nog. Med bil. Och släp.

Jag härdade ut tills det att jag märkte att det... ...inte hände något mer.
Kanske kul för en inre krets, men sannerligen inte någon wow-faktor.

Jag h a r redan kollat på SRs film från träffen, och den är bra mycket ballare och proffsigare gjord - samt ger ett större perspektiv på mötet.
...men så ser jag någon som drar igenom en korsning på bakhjulet där det redan står bilar som skall köra ut och jag får bara ont i magen. Ett "epic meet" där folk som aldrig kört ihop tidigare ger sig ut och lever djävulen på allmänna vägar och förlitar sig blint på att bilister skall göra allt rätt åt dem.

Helt hänsynslöst, både mot medtrafikanter, boende och barnfamiljer som behöver lugn och ro - men även mot oss andra motorcyklister som kämpar för att få fortsätta köra hoj med så lite ingrepp och styrning uppifrån även om 5 eller 10 år.

"Surfitta, troll eller gnällkärring"?

Nej, jag är gubbe. Jag drog igenom växlarna på bakhjulet för mer än 40 år sedan, och satte min första riktiga stoppie 10 år senare - och jag gör det gärna fortfarande.
MEN! Jag gör inte något av det där folk kan se mig, förfäras eller rent av skadas när något går galet.
Jag gör det för min egen skull, för att det är kul - inte för att jag har ett behov av att synas eller bli bekräftad.

...och, jag spelar fan inte in taffliga filmer om det och försöker sprida dem.
Jag vill nämligen ha möjlighet att fortsätta köra motorcykel med minimal myndighetspåverkan även om 10 och kanske 20 år från nu. När ni andra tröttnat och håller på med annat.

Det finns hur mycket död asfalt som helt i landet nu efter det att vi gett upp att försvara det.
Alla chanser att gasa, stunta och bli bättre på det man gör - samtidigt som man träffas och umgås, utan att störa en kotte eller dra negativ uppmärksamhet till oss som kollektiv.
Men nähä då - det skall in och brappas i stadsmiljö för att största möjliga inbillat imponatorindex skall uppnås.

Denna filmen är lika blek som när SR själva lastade hojarna på kärra och åkte in till Stockholm och villade bort sig på gatorna där för några år sedan.

Varsågod: Du frågade faktiskt efter det. Jag är som motorcyklist djävligt less på att behöva tugga bajsmackor som andra brett åt mig.

Last edited:
Motard är hur kul som helst... Moppe på steroider....
Antingen gillar man de eller inte...:D

Det finns hur mycket död asfalt som helt i landet nu efter det att vi gett upp att försvara det.

Varsågod: Du frågade faktiskt efter det. Jag är som motorcyklist djävligt less på att behöva tugga bajsmackor som andra brett åt mig.

Såja.. ta blodtrycksmedicinen nu och andas lite ;)
Detta inlägget var dock vettigare än ditt första..

Vart finns denna döda asfalt? Nästan alla flygfält är sålda / lejda här nere i söder.
Och företagen som håller i dem håller i dem hårt.

Angående bajsmackor... Trodde livet gick ut på att tugga andras skit.
Annars kan man ju inte kalla det för samhälle?

Och såvitt jag vet har inte SR släppt någon film från träffen, bara NTK-life och STHLMmotard?
Men kan ha missat :)

Motard är hur kul som helst... Moppe på steroider....
Antingen gillar man de eller inte...:D

Precis. Kör inte motard själv längre.. och wheelar ytterst sällan.
Men de jag kör med verkar ha ritkigt kul :) Så varför inte.

Men de kanske borde sitta hemma o hata frugan / dra i korven istället.. inte vet jag.
Kanske elda lite bilar?

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...