Bra utrustningsåterförsäljare närheten av Jönköping

Chrisx

.
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Just nu hojlös!
Som med allt annat är det ju alltid billigare att handla saker på nätet. Problemet med utrustning är ju att man inte vet vilken storlek som passar.

Har någon några bra tips på Butiker med stort utbud och som ligger riktigt bra till i pris?

Söker liksom Elgiganten för MC utrustning om man säger så.

Det jag är ute efter är Crossdojjor, 2delat skinnställ, handskar ryggplatta och hjälm.

Tack på förhand!
 

PeterSchnee

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2011
Ort
Bromma
Hoj
CB1000ra
Lelles i uppsala brukar ha stort utbud, annars så finns dinmc som säkert kan göra ett bra paketpris vid hel utrustning. Kolla med din lokala handlare. Kanske kan han hjälpa till med ett bra pris!

/P
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
mascotmotor nässjö nybergsmotor jkpg mc proffsen hovslätt... biltema endurokompaniet osv osv
 

Chrisx

.
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Just nu hojlös!
Vart nere hos Mascot, de hade ju en hel del att välja på. Tror det blir dem jag vänder mig till.

Var inne på Nybergs... Sicken kille jag träffade där. No offence till den säljaren, ung kille. Men han kunde ju inte ett skvatt. Gick in o sa att jag ska ville kika på en 990 SM, men att jag också var sugen på en Superduke. Den berättade jag dock att jag inte kunde köpa pga försäkringspremier (superduken). Så spenderade han 30 min med att snacka om Duke:n, inte ens superduken utan 690 duken... Jag sa "juste, den jag inte hade råd med ja åter till SM"... nee då... tillbaks till Duken va de....

Kom in nästa gång för att kika på kläder... samma kille... berättade vad jag var ute efter, frågade om bra saker för bra priser. Det gick ju bra så långt. Sen frågade jag varför jag skulle köpa Denna istället för den andra... alla svaren var "öhh ehh den är bättre helt enkelt"... okej, men varför? "Öhh ne det e så"....

mascot fick jag kanon hjälp utav av... grym säljare där!
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Mascot Nässjö eller MC Proffsen i hovslätt är väl dom som har störst utbud just i trakten kring Jkpg. Annars är de Lelle's / Bike i Trollhättan eller Claessons i Bromölla.

Endurokompaniet finns inte kvar i Jkpg...
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top