Bra tjejhoj?

Tomas, lägg på 150% på budgeten o be henne provköra Hyperstradan. Hon kommer le från öra till öra varje gång ni har varit ute. Det tror jag hon är värd! :tummenupp

Jag körde Yamaha xj6 N när jag körde med trafikskola, jag vet inte vad N:et i modellnamnet betyder, men den var otroligt lättkörd och var inte allt för obekväm.
Kan jämföras parallellt med Kawasakis er-6 skulle jag tro.

En begagnad Yamaha Virago 535 med vindruta och sadelväskor. :fakta

Låg, lätt, bekväm, rak sittställning, inget vinddrag, bra packmöjligheter.

Visst, det är inget man kör ifrån polisen på, men det behöver man inte på den hojen heller.

Tillägg:
De är billiga också. Det går att hitta fina för 17000-20000 kr. Halva budgeten kvar till blommor och bensin alltså. ;)

Last edited:
Får väl va något i denna klassen, gubbtourer.

View attachment 411141

Efter att vi separerade så köpte X-et en sån där TDM. Efter en provtur förstod jag hennes fascination. När jag klev av hojen efter några mil kunde jag nämligen inte stå upprätt! Vibrationerna från twinen hade gjort kompisen i kallingarna alldeles skakis. :fakta Har aldrig upplevt något liknande vare sig med eller utan hoj.

Så näe, det där är ingen gubbtourer. Det är sexleksaken X-et ersatte mig med!

Last edited:
Suzuki GSXR750 från 04-05. Lättaste generationen i princip bara motarder lättare , har kåpa, hyggligt smal sadel, relativt låg sitthöjd, tillräckligt med effekt, tämligen vibrationsfri och inom prisintervallet. Dock inget man åker 70 med längre stunder.

Beroende på ryggproblem funkar det lika bra som nåt annat. Har hon problem med diskar eller liknande spelar det ingen roll, hon får ont av att sitta i samma ställning länge...

Sambon är inne på sin andra gixxer som snart gått 6000 mil och hon vägrar byta.

Last edited:
Suzuki bandit 650 finns med helkåpa och med förhöjt kåpglas så kommer det inte så mkt vind på föraren plus att körställningen är bekväm..

Om 210kg faller bort så kanske detta inte är ett vettigt alternativ egentligen, men en CBF600SA kanske? Halvkåpa, upprätt körställning, lättkörd, ABS. Finns att hitta begagnade för runt 30k.

Upplever inte att min CBF1000FA känns tung när man väl börjat rulla.

4082984+_344421243d85d6f9729796f177a1be78.jpg

Edit: En BMW C1'a alltså, om det inte framgick klart och tydligt av bilden :hihi

Ducati Hypermotard

Outside the box:

BMW K75 RT med ABS. Lätt, lättkörd, bekväm, billig. Hälften av pengarna kvar och så problemfritt det blir.

En bra jävla hoj faktiskt.

Följer denna tråd med stort intresse.

Har själv ägt en ER6 -06 och den tror jag stenhårt på. Gillade den skarpt själv också!

Frågan är, hur mycket skiljer sig F mot N förutom kåpan? Är körställningen likvärdig?
Frugan vill nämligen ha kåpa då allt annat ser ut som mopeder... :va

Lilla 300 Ninjan väger 175 och är faktiskt inte obekväm som den ser ut. Vet inte vad dom kostar begagnade eftersom dom är ganska nya.

vad hette den dära yamman, inte tdm med den som kallas fattigmans ducati. sån kanske? eller varför inte en 750/900 ducce ss? kanke lite för framåtlutad? eller en honda vtr1000, låga å rätt "ok" överlag?

Last edited:
vad hette den dära yamman, inte tdm med den som kallas fattigmans ducati. sån kanske? eller varför inte en 750/900 ducce ss? kanke lite för framåtlutad?

TRX850. Billig iaf, låter och beter sig som en SS. Fast med lite mer effekt och enklare underhåll. Tanten hemma har haft en sån med. Till slut byttes den mot gixxern...

Jag körde Yamaha xj6 N när jag körde med trafikskola, jag vet inte vad N:et i modellnamnet betyder, men den var otroligt lättkörd och var inte allt för obekväm.
Kan jämföras parallellt med Kawasakis er-6 skulle jag tro.

n står för nude. Dvs inga kåpor.

köp min xj600n från -99 annars... trevlig liten hoj

Enligt min mening är Honda CBR600F HELST FS, det lättaste man kan köra både långt/snabbt och långsamt med! Det var min första hoj och den vart massa lättare än körskolans BMW. Plus det går att åka ruggit fort! Då är ja ändå 190 och trivdes bra, en tjejkompis provade den och hon hade haft R6/GSX-R600 innan hondan vart löjligt lättkörd.:tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka