Bra stuntmotorcyckel,

wildowSTHLM

Ny medlem
Gick med
3 May 2014
Hoj
Aerox 50cc, lol, ingen MC atm
Hej, letar efter en hyffsad stunt motorcykel att börja träna med, vad rekommenderar ni? har stuntat mycket med cykel och moppe förrut, men blivit äldre och dags att uppgradera.

sen med tanke på dom nya körkortsreglerna som säger att personer under 24 (vilket jag är) bara får ta så kallat A2 där 35kw är max. Så gärna något inom den ramen vore optimalt, men det är inte heller det viktigaste.

1, budget för hoj? 2, hur mycket vill du bygga om?

Om du ska ta hojen med bil/släpvagn dit du kör: honda cbr600 01-02 (alt. 99-02)

Motard och mest stunt: ktm exc 450/525/530/500 är riktigt sköna. Samma med honda crf450/yamaha wrf450. Kräver mycket service dock.

Sport/touring: yamaha xj600 92-02 och honda cb500 är rätt populära i Frankrike iaf. Kawasaki er6 ser rolig ut och verkar fungera bra.

Iofs går de mesta att köra med, min första stunthoj var en suzuki dr600 från 80 talet.. Inte optimalt men fungerade helt ok

Tack för svar. Till Larse så har jag en budget på 40k för tillfället och att bygga om är väl till att börja med en obvious tolva samt ta bort onödiga kåpor, när det gäller effekt på motor får jag se vad som krävs, fast kan inte föreställa mig så mycket med tanke det jag gjort på en 50cc 1hk. Får se helt enkelt.

Jag har kollat på 390 Duken innan också, men eftersom det är en så pass ny modell har jag inte hittat någon begagnad? Jag vet ju att den kommer få äta asfalt och lägga 50k på en ny är det verkligen värt?

Skruva vs serva, hur mkt tid i garaget är ok ? Ok att öppna upp motorn och börja byta prylar efter 50 till 100 timmar, eller du vill kolla ventiler och byta olja en gång per år bortsett från de delar du vurpat loss ?

Skiljer en hel del vilka moppar som isf blir aktuella

kawwa 636 -03 och framåt. finns mycket delar till de hojjarna.
Kör du på sporthoj är 600-kubikare det "lättaste." 1000 blir lite klurigt att köra kontrollerat med.

En bekant som är professionell stuntförare har tre stycken 636:or (Japan, Europa, USA). Verkar bra.

Eftersom ts har nämnt a2 så drar jag en gissning på att han tänker använda hojen på gatan och då går 636 och dom flesta andra sporthojarna bort.

*/ ?>
Back