Bra stövel/känga för motardåkning

penta 41

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2011
Hoj
En svensk
Köpte mej ett par alpinestar tech 3 till våren ,men är inte nöjd.själva stöveln i sig är det nog inge fel på,men jag har svårt att växla å bromsa med dom.Får ingen bra känsla mera som att klämma in fötterna i en slalompjäxa.Så det får bli något nytt,.Vill ha en skyddsstövel trots allt som är lite stadig i sulan när man kickar,vad rekomderas:va

Last edited:
Kolla på alpinestars vector. De är en bra blandning mellan crosspjuck och "vanlig" stövel.

Alla crosspjucks är slalompjäxiga då ju. Sporthojsstövel, kicka igång med vanliga skor sedan skifta till stövlarna, hehe :tummenupp

Alpinestar Vector är fina stövlar för motardåkning. :tummenupp
Har ett par i strl 44-44,5 som är använda 4-5 ggr. Alltså i nyskick. Ganska små i storleken.. Har normalt 43-43,5
Ska sälja dessa då jag inte kör motard just nu. :huvet
PM:a mig om det skulle vara av intresse:banana

Jag var jäkligt nyfiken på Daytona Evo Supermoto men insåg tillslut att de inte var något för mig eftersom jag inte är någon tard, verkar trevliga dock.

System-EvoSupermoto.gif

http://www.daytona.de/index.php?page=829

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf.../SubProducts/Daytona-Evo-Supermoto-Boots-0001

Last edited:
Lägger också min röst på SIDIs Crossfire SRS modell. Inte lika stel som vanliga crosstövlar, finns viss rörelsefrihet vid fotleden + utbytbara sulor (som frefeh också påpekar) :)

Jag åkte Sidi Crossfire i geggan, kanonstövel, smidig trots att det är en riktigt välskyddad crosstövel.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien