Bra ställe för att öva inför ett körkort!

Buell_M2

Buell M2 cyclone
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
1998 Buell M2 cyclone
Hej tänkte kolla om det finns någon som vet om en bra plats för att kunna träna på konbanor. Håller på att ta mc-kort. Jag bor i Göteborg närmare bestämt Torslanda.

Tacksam för svar

Mvh Larsa

Nere i Arendal finns en stor parkering, Volvos parkering brukar vara rätt tom på helgen...

Nu vet jag att detta är en bit ifrån dig, men i alla fall.. Jag bor nära parkeringsplatsen till Åby travbana, och brukar gå förbi där med hunden ibland, det är alltid folk som övningskör med bilar där. Sist var det 3 stycken samtidigt.
Ganska stor parkeringsplats med "öppen" yta, så ett tips om man bor i Mölndal.

det är alltid folk som övningskör med bilar där. Sist var det 3 stycken samtidigt.
Kul att ge sig ut bland en massa nybörjare i bilar om man själv är nybörjare på en liten hoj.

"Förlåt att vi rammade dig och din motorcykel i sidan, men tESzAn16 råkade ta fel på broms och gas" :näsblod

Det blir nog bra ändå ,var själv på en pakering som glada boule spelande pensionärer 80+ använde, i bland körde dom över konerna man satt upp.Och i bland om man hade tur såg dom både hoj och konerna :)
Men hittade en bättre plats sen.Men man fick bra träning i början av att låta blicken vandra

Kul att ge sig ut bland en massa nybörjare i bilar om man själv är nybörjare på en liten hoj.
"Förlåt att vi rammade dig och din motorcykel i sidan, men tESzAn16 råkade ta fel på broms och gas" :näsblod
Ja och vad är problemet?
Detta är nämligen exakt den verklighet du kommer att möta som framtida hojåkare..
Ingen ser dig, ingen tar nån notis om dig och snart upptäcker du att du "får köra och hålla utkik åt alla"..:rolleyes:

Nu är jag dålig på att bedömma storlek på ytor. Men om jag tar det såhär, 3 stycken övningskörare samtidigt och de får då var ett par hundra parkeringsplatser att köra på var. Dvs, man borde kunna hålla sig ifrån de andra som är där.

Kolla in google maps: http://maps.google.se/maps?f=q&sour...48145,11.99883&spn=0.002853,0.009645&t=h&z=17

Här är en dålig bild jag tog i vintras: http://quikk.se/?ed804
Jag står mitt på parkeringen och tar kort åt ena hållet.

På vintern verkar det vara en allmän plats för att sladda med valfri bakhjulsdriven bil.

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back