Bra ställe att vara kund!

Horn1

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2008
Hoj
Hornet 600, LS650
Köpte förra sommaren en ny Hornet -08 med ABS av Honda City i Upplands Väsby till ett bra pris. :tummenupp

Hojen har funkat jättebra och allt har varit frid och fröjd. I slutet på augusti så börjar ABS-lampan lysa en torsdag på väg till jobbet. Samma sak nästa dag, släcks efter start, tänds och lyser 30 sek till 5 minuter, släcks, tänds. Åker på måndagen till Honda City utan tidbokning och pratar med dem, måste lämna bågen.:huvet

De ringer efter ett par dagar, har inte hittat felet, datorn lämnar inga felkoder. Frågar om när jag bytt däck senast, monterat blinkers, bytt nummerskyltsbelysning mm. Vi ska höras… Efter ytterligare några dagar ringer jag, de inte hittat felet… efter en halvtimme ringer killen som mekar själv tillbaks, vill veta hur det hänt, blinkers bla bla. Han har kollat, ABS funktionen utslagen.

Telefonkontakt ett par dagar senare igen, ingen förändring. De har bestämt sig för att byta centralenheten som kostar en bit över 20 tusen, leverans tid, vänta, vänta. Den kommer och då har det gått typ 2,5 vecka, de byter, samma fel!

Efter ytterligare ett par tre dagar ringer de. HITTAR INTE FELET!!:confused: Väntar åtgärdsförslag från Honda Sverige. Om jag vill kan jag hämta bågen och ha den medan alla väntar. Jag tackar nej, moppen jag köpt för att ta mig till jobbet i vinter får vara transport till och från jobbet. Ska även resa bort en vecka.

Hem från resan, vad har hänt? Inget! Nu börjar jag trycka på. Vi blir snabbt överens om att någon kompensation måste till men att vi fixar bågen först. Man beställer hem alla övriga komponenter som givare mm som borde fel-larma. Någonstans funkar det tydligen inte… Ska ta 5 dagar, på leveransdagen får jag besked att sakerna är restade och kommer om en vecka, jag är inte nöjd.:gnissla

De ringer en timme senare och berättar att de kommer plocka delarna från en ny 2009:a som står i deras visningshall för att slippa vänta. Ringer efter ytterligare 2 dagar, bågen är klar!!! Någonstans här i slutskedet får de ett tips på en koppling mitt i kabelstammen där någon annan haft glapp och det visar sig vara felet.

Nu har bågen stått i 5,5 vecka… Jag påminner om att jag vill bli kompenserad och de frågar hur. Jag säger att jag tycker de har skött detta OK även om mycket tid gått. Jag kan tänka mig ett presentkort. De ska prata med Honda Sverige. Efter ett par dagar ringer de och säger att de inte fått svar från Honda Sverige än men eftersom de lovat att återkomma fredag så gör de det: Av Honda City i Upplands Väsby får jag ett presentkort på 5000 SEK.:yoparty Är jag inte nöjd får jag gå på Honda Sverige.
Måste säga att jag är nöjd. Jag påpekar när jag hämtar kortet att Honda Sverige borde vara med och dela men att jag lämnar det till dem båda att avgöra.

Visst, nästa sensommar vill jag inte alls byta bort hojen i 5,5 veckor mot 5000 men jag känner mig säker på att jag är kund på rätt ställe!

Visst kan det bli fel men då gäller det att göra rätt!

Nice att höra att de gör allt de kan, faktiskt inte återförsäljarens "fel". Det glädjer mig att det också kan gå rätt till, så att säga. Bra jobbat Honda City i Upplands Väsby. Sådant här är bra för deras försäljning! gött :tummenupp

Var ju sjysst, tur för dig med att du var på resa en vecka av tiden. Men vad kostade försäkringen dig de 5veckor du inte kunde köra?

Kul att det finns försäljare som visar intresse dock. Visar också att det är värt att stå på sig när något strular. :tummenupp

Var ju sjysst, tur för dig med att du var på resa en vecka av tiden. Men vad kostade försäkringen dig de 5veckor du inte kunde köra?

Förmodligen inte 5000kr på en 600cc maskin som går under "Touring/Street". Max några hundralappar skulle jag tippa.

Beror lite på hur jag räknar, har typ 6400 hel/hel. Räknar man typ 7 månader körning så blir det väl typ 6-700 i skatt och försäkring. Alternativet 12 månader och då blir det lägre.

Beror lite på hur jag räknar, har typ 6400 hel/hel. Räknar man typ 7 månader körning så blir det väl typ 6-700 i skatt och försäkring. Alternativet 12 månader och då blir det lägre.

så då blir det 1200-1300 i kostnad för dig då hojen stog hos firman

så då blir det 1200-1300 i kostnad för dig då hojen stog hos firman

Just, rätt av dig, fel av mig... dock är det viktiga för mig att Honda City både var aktiva i att försöka få min båge hel OCH att när de inte lyckades tillräckligt fort så kom det nästan spontant att jag borde kompenseras.

Vet många ställen där de inte ens tänkt tanken...

man kan ju inte kompensera hur mycket som helst... all heder till handlarn där:tummenupp

Jeffligt bra service på HondaCity.. Bland de trevligaste bemötanden jag någonsin fått hos en MC-firma iaf.

Riktigt bra att ha o göra med är dom :tummenupp Jag är idot i mångt o mycket gällande hojar men de har alltid ställt upp och försökt lösa saker o ting efter mina önskemål, bara beröm från min sida.

(Det heter idot)

Lite roligt att du byter både styrbox och givare (ca. 25k?) innan dom kollar över el-schemat och slänger på en multimeter... Men kompensationen var ju helt OK!

Handlar själv det mesta hos Honda City och kan bara instämma i hyllningskören vad det gäller service och bemötande. :tummenupp

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti