Bra sportbil/GTI-forum?

Izze

There is no reality, only perception
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Teutonia Mistral S - 2007
Hejsan!
Jag fnular på att skaffa en liten GTI-bil (Peugeot 206GTI) och är intresserad av att hitta bra forum liknande sporthoj.com.
Är det nån som har tips så blir jag glad :)

tack

Ingen peugeot

Skit i den där lilla skitbilen. Köp en ännu mindre istället... Köp en Renault 5 GTE, släng ur originalmotorn och skaffa en motor från en Volvo 480 Turbo (samma motor fast med turbo). Du kan ju bara slänga på turbo på originalmotorn om du vill.. Med lite trim, påställt laddtryck mm kan du få 140-150 hästar i en bil som väger 800 kg. Då blir det åka av... :yoparty

Apambulans skrev:
Skit i den där lilla skitbilen. Köp en ännu mindre istället... Köp en Renault 5 GTE, släng ur originalmotorn och skaffa en motor från en Volvo 480 Turbo (samma motor fast med turbo). Du kan ju bara slänga på turbo på originalmotorn om du vill.. Med lite trim, påställt laddtryck mm kan du få 140-150 hästar i en bil som väger 800 kg. Då blir det åka av... :yoparty
Eller så kan han skita i den lilla skitbilen och köpa en 205 och slänga in motorn från en MI16 med 155 hk istället. Då blir det ännu mer åka av samt slipper allt jävla strul som en turbo medför :banana

Ni kan ju börja med att köpa min Pegg 205 CTI.
Alla vill väll ha en Cab till våren?

Special price only for you my friend

Jimmy I skrev:
Eller så kan han skita i den lilla skitbilen och köpa en 205 och slänga in motorn från en MI16 med 155 hk istället. Då blir det ännu mer åka av samt slipper allt jävla strul som en turbo medför :banana

Hehe, är det inte lika bra att köpa 206GTI RC på en gång och få 180HK från fabrik? :D

Eller så kör man bara hoj. Det är roligare...

Kör f.ö en pegga 206 oxå. Fast en gubb-version... Roland Garros... Jo ja tackar ja...

:banana

Plåtniklas skrev:
NEJ!

NEJ!

INTE BIL! FY MATTIAS!

:fatta!

Jomen snälla, vill ha
:sjuk

..åsså kan man spela hög muzik oxå i bilstereån, precis som killarna från landet gör :yoparty

Nisse Järnet skrev:
Joho! Det kan det visst! :) Det ska va RWD! :tummenupp :yoparty

Har du ägt en fyrhjulsdriven räser?
Har aldrig kört nåt skojigare på isarna än min turbomazda, och jag har åkt mycket bakhjulsdrivet :)
Man kan ställa upp 180grader in i kurvorna, det är glädje!
Och sålänge man gasar kan man inte snurra, undantaget att vägen tar slut och man släpper gasen. :huvet

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage