Bra sjö för wakeboard i Göteborgsområdet?

Brandstr

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
En
Ja som rubriken lyder.. vart kan man släpa med sig båten och åka lite wakeboard nu i sommar här runt i göteborg. Brukar åka i skärgården men det är ju lite varmare och minde vågor mm i sjöarna.

Runt härryda har jag sett en del sjöar + att Göteborgs vattenskidklubb håller till där, kan man bara åka dit o sjösätta skutan?

tips. tack.

Alex

Landvettersjön är helt ok, där ligger det en wakeboardbåt ibland på somrarna. I Rådasjön får man tampas med de jävla roddarna som hävdar att de äger sjön. Vattenskidklubbens sjö har jag aldrig varit vid, men den ligger väl bakom flygplatsen på nåt vis?

Ja som rubriken lyder.. vart kan man släpa med sig båten och åka lite wakeboard nu i sommar här runt i göteborg. Brukar åka i skärgården men det är ju lite varmare och minde vågor mm i sjöarna.

Runt härryda har jag sett en del sjöar + att Göteborgs vattenskidklubb håller till där, kan man bara åka dit o sjösätta skutan?

tips. tack.

Alex

landvettersjön e ok problem att sjösätta där bara har för mig att det finns en ramp i landvetter annars går det på mölnlyckesidan vid ahlhagen fast det e lite tricksigare..kör utanför ön mot gamla boråsvägen bara annars blir det väsen..
om man pratar forsvattnet där gbg vattenskidsklubb håller till så bir det nog grineri om ni kommer dit det e en liten pöl bara som dom gärna har för sig själva....
lycka till med hoppen:yoparty

landvettersjön e ok problem att sjösätta där bara har för mig att det finns en ramp i landvetter annars går det på mölnlyckesidan vid ahlhagen fast det e lite tricksigare..kör utanför ön mot gamla boråsvägen bara annars blir det väsen..
om man pratar forsvattnet där gbg vattenskidsklubb håller till så bir det nog grineri om ni kommer dit det e en liten pöl bara som dom gärna har för sig själva....
lycka till med hoppen:yoparty

Finns en liten ramp borta vid kyrkan i Landvetterändan av sjön. Nere vid en brygga. Lite svår att hitta, och sen är det grunt som fan att ta sig därifrån också.

tackar för tipsen!

hur är det med sjölort o dylikt eller är hinder och stenar i vattnet utmärkta? så man inte bonkar i något i 40knop..

Tänkte även på Mjörn bortanför Olofstorp.. kan det vara något?

Last edited:
tackar för tipsen!

hur är det med sjölort o dylikt eller är hinder och stenar i vattnet utmärkta? så man inte bonkar i något i 40knop..

hade båt i landvettersjön i 6år håller du dig utanför ön finns inga hinder däemot finns det ett grun mellan ön och land mot landvetter sett...man brukar se det bra hör av dig om ni e tveksamma så kan ja visa kan även visa var vi brukar lägga i i ahlhagen bor bara två min därifrån...

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8