Bra shopping i Stockholm?

Lilla a

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Honda Fireblade 954 -03
Hejsan!

Jag och pojkvännen ska upp till MC-mässan till helgen. Vi har tänkt att gå på stan på lördag och mässan på söndag.

Vi undrar om någon har något bra tips på "shoppinggator" som helst inte bara innefattar butikskedjor som t.ex. MQ och H&M? De butikerna finns ju ändå hos oss också. Vi vill gärna hitta några butiker som inte finns överallt!

Hej

Gamla Stan är full med skitdyra krimskramsbutiker.City är dyrt det med men normala butiker. Vad är det för något ni vill kolla på?. Det tråkiga i den här stan är att köpcentrumen ligger i förorterna.
Fredrik

Som stockholmare kan jag tyvärr säga att det inte finns så mycket butiker kvar med ngt intressant sortiment och förädlingsvärde kvar här i innerstan längre. Det är mest gym, caffelatte, solarier, trendklädbutiker och annat bajs som breder ut sig.

Men det som finns kvar inne i stan är tex Siefverts Mutter&Skruv samt Flinks Verktyg på Lindhagensgatan, Mekonomen på Västmannagatan, Sandbergs Järn på Kammakargatan, Grönmarks vid Vanadisplan, Dala Plåt på Dalagatan, Clas O i gallerian, Sjöborgs Maskin på Åsögatan, Segelshoppen i Råseglarhuset på Skeppsholmen.

Som stockholmare kan jag tyvärr säga att det inte finns så mycket butiker kvar med ngt intressant sortiment och förädlingsvärde kvar här i innerstan längre. Det är mest gym, caffelatte, solarier, trendklädbutiker och annat bajs som breder ut sig.

Men det som finns kvar inne i stan är tex Siefverts Mutter&Skruv samt Flinks Verktyg på Lindhagensgatan, Mekonomen på Västmannagatan, Sandbergs Järn på Kammakargatan, Grönmarks vid Vanadisplan, Dala Plåt på Dalagatan, Clas O i gallerian, Sjöborgs Maskin på Åsögatan, Segelshoppen i Råseglarhuset på Skeppsholmen.
Nu fick du poäng på min idollista igen Jörgen! :Bugar :hihi

missa inte sofo på söder, där finns massa små butiker som drivs av enskilda näringsidkare.

Var på åhlens city igår och gjorde några fynd. De har halva priset och ytterligare 30% på det. De har tiger, boss, bzr, filippa K och en massa mer. Både dam och herr, från topp till tå finns att hitta där, även heminrednings prylar, smink, väskor, smyken o.s.v. ja det mesta finns att hitta där.

Flinks i Bromma och Sätra. Butterick på Drottninggatan. Toys R Us i Kungens Kurva....

Biblioteksgatan och Drottninggatan är mina favoriter.
Där finns det massa kul för både tjej och kille.

Okej! Då ska vi försöka kolla in de gatorna. Tack för tipset!:tummenupp

Hej

Gamla Stan är full med skitdyra krimskramsbutiker.City är dyrt det med men normala butiker. Vad är det för något ni vill kolla på?. Det tråkiga i den här stan är att köpcentrumen ligger i förorterna.
Fredrik

Jo, vi har också fått den uppfattningen av Gamla Stan sist vi var där. Men vi vill helst kolla lite kläder och inredning, och helst inte bara butikskedjor som finns överallt.

Forum Nacka har väl 150 butiker under samma tak? Det finns affärer för alla där iaf, inkl dom viktiga Kjell&Co och Clas O :tummenupp

Jo, det kan ju vara ett alternativ om vi känner för att gå i köpcentrum istället. Tack så mycket!
Kollade lite på deras hemsida också och det verkade riktigt bra ändå! Blir kanske en tripp dit!:banana

missa inte sofo på söder, där finns massa små butiker som drivs av enskilda näringsidkare.

Ja, vi har läst lite om det. Får se om vi hinner med det också!

Back