Bra serviceställen inkl mekaniker med bra attityd

Gick med
17 Jun 2009
Hoj
GSXR-750 K6
Tja!

Rätt ny i forumet och till mc-körandet och behöver lite goda råd.
Jag är på jakt efter något bra service ställe i stockholmsområdet för reparationer och regelbunden service.

Köpte hojen på MC varuhuset i Stockholm men min egen uppfattning är att deras mekaniker har rätt taskig attityd och är knappast några jag skulle vilja lita på att serva mina två hjul som jag färdas med i dödliga hastigheter.

Tips om några bra ställen?

Kan rekommendera Lindström racing i Södertälje. De är inte märkesbundna, jag har lämnat in alla hojar jag ägt där de senaste 3-4 åren och är fortfarande nöjd.
Tyvärr liten bit från Danderyd...

Jag kan avråda från Örby MC, varför kan vi ta via PM.

/SwePace

Fick samma intryck som du och bytte till "Hela Hojen" när jag körde Honda. Skramlahaverkstad vet jag dock inte mycket om.

I anslutning till MC-varuhuset ligger den smått anrika MC-verkstaden MC-experten med den duktige Nille vid rodret. De brukar hålla tider, priser och prestation.

Tyvärr tror jag ibland att de blandas ihop med MC-varuhusets verkstad.

Hilsen
J

MC-proffsen i Axelsberg/Hägersten

2-3 mekar, en reservdelskille som rapar artikelnummer till delarna i sömnen.

En gång har jag lämnat in hojen (ventiljustering Karles MC) det betyder att jag aldrig gör om det.

Det finns allt för många som inte tar sina kunder på allvar, tyvärr.

Beviks i Linköping NO:1

Just det, ledsen för det, det är en Yamaha. Så här i efterhand ångrar jag beslutet av märke, köpte den ny men man skulle kunna tro den varit använd i 20 år efter antalet fel och oljud den gör.

Det finns allt för många som inte tar sina kunder på allvar, tyvärr.

NO:1

Jag menar det, mekanikern jag pratade med på mc-varuhuset verkade totalt ointresserad när jag förklarade felet på hojen bara för att svara med: "Missljud, jaa, det beror ju på hur pass känslig du är för ljud"

Kändes som att jag var i vägen för hans porrsurfande..

Last edited:
I anslutning till MC-varuhuset ligger den smått anrika MC-verkstaden MC-experten med den duktige Nille vid rodret. De brukar hålla tider, priser och prestation.

Tyvärr tror jag ibland att de blandas ihop med MC-varuhusets verkstad.

Hilsen
J

Kan instämma i Jörgens kommentar. MC-experten är bra. De kollar även detaljer som ligger utanför serviceschemat och verkar intresserade av att göra ett bra jobb.

Just det, ledsen för det, det är en Yamaha. Så här i efterhand ångrar jag beslutet av märke, köpte den ny men man skulle kunna tro den varit använd i 20 år efter antalet fel och oljud den gör.

Jag menar det, mekanikern jag pratade med på mc-varuhuset verkade totalt ointresserad när jag förklarade felet på hojen bara för att svara med: "Missljud, jaa, det beror ju på hur pass känslig du är för ljud"

Kändes som att jag var i vägen för hans porrsurfande..

Du är inte den första som har den uppfattningen om MC Varuhuset.

Härligt med alla tips!

Tror jag svänger förbi MC-experten då dom ligger närmast mig just nu. Plus att det kommer kännas lite extra skönt (skadeglädje) att gå till konkurrenten på andra sidan väggen.

Tackar för hjälpen ni som svarat! Känns lite säkrare att gå till en verkstad som annat hoj-folk rekommenderar.

Finge jag själv reka någon i Sthlm, så blev det Mc-Bolaget ute i Järfälla.
Alla dagar i veckan.

Vad inte alla affärer verkar förstå är att jag och många med mig väljer märke/affär där man får bra service även EFTER man köpt hojen. Självklart är alla kompisar så länge affären inte är i hamn, men vad händer efter?

I morgon bitti skall jag fullskaletesta min hovleverantör :gnissla

EDIT: Lite OT, men men :)

Last edited:
Var förbi mc-experten. Visade sig att dom inte servar Yamaha längre, för er som ville veta.

Roliga var att mekanikern på plats sa att dom på andra sidan väggen (Mc-varuhuset) servar Yamaha, sen såg han hur jag jag vred mig så frågade han "du vill inte gå till dom va?", jag svarade "nej tack" och han bara nickade förstående.

Får bli att jag prövar MC-proffsen i Hägersten här näst.

Gifve fortune.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...