Bra sätt att montera bobiner på hoj som saknar fästen?

Vill du göra snygga plåtar så tror jag (har inte kollat själv) att grabbarna som vattenskär i Säve kan göra något både elegant o funktionellt bara du förser dem med en 3-d fil. Fräsa i rostfritt brukar vara ett j-la elände - materialet härdar ganska lätt när det bearbetas

En bekant jobbar med att skära och gravera med laser, kanske kan muta honom lite, hehe.
Ja, det härdar lätt om inte tar det väldigt lugnt när man skär i rostfritt, men det blir lättare att svetsa stål mot stål.

Jag har ett stöd med plattor, men jag gillar inte riktigt det stödet, det glider på svingen när man lyfter hojen. Och jag har flera stöd för bobiner som känns stabilare.
Ja tycker du så förstår jag , hade själv gängat en stång och svetsat under svingen hellre än att borra i den men det är ju lite mer jobb

Jag tycker den lösning som T-Rex har verkar var en enkel lösning på problemet.
Bara att köpa.

En bekant jobbar med att skära och gravera med laser, kanske kan muta honom lite, hehe.
Ja, det härdar lätt om inte tar det väldigt lugnt när man skär i rostfritt, men det blir lättare att svetsa stål mot stål.
Men svingen är väl inte rostfri????

Borra, gänga, skruv och mutter som mothåll mot svingen. Det behöver inte vara svårare.

Borra, gänga, skruv och mutter som mothåll mot svingen. Det behöver inte vara svårare.
Jobb på en motorcykel skall göras snyggt - att TIG:a fast en laserskuren eller NC-fräst bit brukar bli snyggt. Borra i en sving innebär försvagning - kanske oväsentlig, men ändå.....(jag är inte emot skruvförband - det kan bli snyggt också)

Det slutade med att jag stack av två förlängningsmuttrar och svetsade fast dom under svingen.
Materialet i svingen är väldigt tunnt så att borra och gänga känns lite sisådär.
Glömde dock att ta foton när jag var i garaget, men det kommer.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back