Bra repor i norra Stockholm

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Tjenixen ni som bor i norra sthlm har ni några bra tips på fina vägar här dvs många kurvor och bra sikt.

Själv bor jag i Kungsängen och brukar glida ut mot Lindormsnäs och Ådö för att träna kurvtagning. Helt ok för mig dock lite kort så nu letar jag efter nya vägar men har inte riktigt tid att köra runt och söka.

Ni kan väl fylla på så kan alla prova på andras pärlor.

//Dafe

rör dig mot Gottröra, Brottby, Å-berga å Norrtälje/Rimbo så finns de gott om slingerväg.

Det finns måånga sköna mil att köra här. En bit som är ganska utmanande är mellan Hagby och Vallentuna. Krokig och dan. :yoparty

Ut o kör själv o leta vägar.
Bästa sättet o lära sig hitta! :tummenupp
Se till o ha full tank bara!

Är den? Har inte kört den sedan sensommaren.

Jag körde också den sensommaren och tyckte den var rolig(med trafikskola). Men sen nu i vår körde jag bogesundsvägen :yoparty, och sen på väg hem tänkte jag ta Skålhamravägen. Men det gick knappt inte att gazza p.g.a. den knöliga vägen. :mad:.

Jag körde också den sensommaren och tyckte den var rolig(med trafikskola). Men sen nu i vår körde jag bogesundsvägen :yoparty, och sen på väg hem tänkte jag ta Skålhamravägen. Men det gick knappt inte att gazza p.g.a. den knöliga vägen. :mad:.

Tog Skålhamravägen hem med b*l och du har rätt. Helt sönderkörd. Trist på en annars bra hojväg.

Åk med på onsdags rundorna på norrsidan när dom drar igång. man samlas vid donken väsby.

Då får du åka några bra vägar som du sedan kan utforska själv runt om.

Bor du i Kungsängen så har du ju alltid vägarna mot skokloster o liknande.

Fordonsutbildningen från Livgardet kör ofta dära. Tror det är avklarat för årets första nykomlingar. Men be aware! Det kommer med största sannolikhet sjukt många stora gröna bilar dit under sommaren/sensommaren. De leker väldigt mycket, så fel fil i för hög hastighet från deras sida är en vanlig grej...

Fordonsutbildningen från Livgardet kör ofta dära. Tror det är avklarat för årets första nykomlingar. Men be aware! Det kommer med största sannolikhet sjukt många stora gröna bilar dit under sommaren/sensommaren. De leker väldigt mycket, så fel fil i för hög hastighet från deras sida är en vanlig grej...

Åh fan. Man tackar för varningen

E18 Norrtäljevägen, sväng av Riala och sikta på Roslags-Kulla. Enormt skön väg. Se dock upp för vägbygget vid jordbrottet. Där är det grusigt. Stanna till vid sjön Lagarn. Puttra vidare till Wira bruk. Ta en fika. Rulla vidare nån kilometer för att sedan välja att åka upp mot Norrtälje eller rulla neråt Åkersberga.

:tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...