Bra Remote Desktop eller liknande...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Behöver koppla upp mig mot datorn på kontoret från hemmet. Men kontoret råkar bara ha Windows XP Home. Så därmed funkar det inte att koppla ihop med XP's egna VPN lösning via Remote Desktop programmet.

Jag har testat Tight VPN, det får funka som helhetskontroll.

Men jag vill ha en simplare och mer elegant övervakning av hela enhet E:.
Javisst fungerar ett FTP program, men finns det inte något nätt som är i samma skepnad som t.ex Explorer. Bara lätt och enkelt dra över till vilken mapp som helst på min lokala dator. Och kanske t.ex med kunna jobba Live! mot datorn's filsystem på kontoret.

Nån här med erfarenhet? Simpelt ska det vara. Helst gratis. Finns inga pengar o köpa en massa programvara så här i början.

Den absolut simplaste ftp-klienten (om det är en sån du söker) borde väl vara den som är inbyggd i utforskaren. Samma gränssnitt som windows i övrigt, drag and drop, busenkelt. Sen behöver du bara en ftpserver på jobbdatorn som du kopplar upp dig mot, finns freeware som funkar bra.

Real VNC är inte gratis.

Dock är Tight VNC det. Men jag gillar inte att bara för jag har högre upplösning på kontoret (då skärmen är klart bättre) så måste hålla på och skrolla en hel del. Fast det får funka tills vidare.

Ska se över FTP-explorern.

Swedie skrev:
Real VNC är inte gratis.

Dock är Tight VNC det. Men jag gillar inte att bara för jag har högre upplösning på kontoret (då skärmen är klart bättre) så måste hålla på och skrolla en hel del. Fast det får funka tills vidare.

Tror inte du hittar ngt bättre än Tight VNC som har alla funktionerna och ändå är gratis.

Remotely Anywhere funkar klockrent. Inte gratis .... men du kan få låna och prova om du vill

Swedie skrev:
Real VNC är inte gratis.

Det finns ju en "free edition" av real vnc och den fungerar bra.

//\//\

Mojje skrev:
Det finns ju en "free edition" av real vnc och den fungerar bra.

//\//\

mjooo....men är inte krypterad. Tror inte den har filöverföring heller.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna