Bra racinghandskar?

ser ju precis ut som alpinestar vanten. samma stora grejjer på fingrarna, tycker de är både ivägen och gör så att skinnet på "utsidan" fingrarna sträcks onödigt mkt...

den nya alpinestar vanten har bara sånt skydd på första fingerleden, det skulle gör nog att mitt problem skulle försvinna tror jag :va

Inget som jag märkt något av i alla fall......

Handskarna sitter som gjutna. Känns stabila och är grymt sköna. Har krashat ett antal gånger med dom, och dom har hållit ihop riktigt riktigt bra! :tummenupp

Kör ni alltid med "jobbiga helställ" i Roadracing??
Jag brukar använda mitt tvådelade skinnställ på bandagar och gata. Det är mycket enklare att ta på och av snabbt.

Som handskar brukar jag köra med Halvarsson REX.

Jag körde mina första träningar i delat skinnställ men ärligt talat så känns det bättre med helställ, skydden sitter bättre på plats och man känner sig säkrare. Jag tog alltid av mig hela skinnstället efter varje pass oavsett om jag körde med delat eller helt så den delen vann jag inga fördelar på. Helstället går mycket snabbare att ta på sig, man slipper hålla på med dragkedjor i midjan som man alltid missar och så.

Kör ni alltid med "jobbiga helställ" i Roadracing??

Delade ställ är för raggare som antingen ska köra i jeans och jacka för att det ser tufft ut och är jättepraktiskt eller har helställ till något evenemang (hemslöjdsmarknad?) de ska titta på och direkt ska ta sig jackan och knyta den runt midjan. ;) :D

De som vill ha ett väl sittande ställ med skydden på plats när man vurpar väljer helställ.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...