Bra racing/rallyspel till Xbox?

MadManAxel

Badass offroader
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
B1 och en Jeep 5.9!!!
Ja, om ni har nåt tips på några spel kan ni väl skriva här?
Jag har suttit å spelat igenom hela Sega Gt2002 under veckan då det helt plötsligt vaknade ett sug efter lite bilracing.
Men nu är spelet slut och jag jagar nåt nytt skoj :hej
Jag har redan spelat Rsc ,P:Gotham Racing, Motogp 2, och Apex.
Men har liksom inte varit ettt dugg intresserad på bortåt ett år, så vad har det kommit ut för nya spel som ni kan rekommendera?

Richard Burns Rally är en riktigt bra men svår rallysimulator!
Men du kanske var ute efter asfaltracing?

Finns bara ett, PGR2, där kan du leka med alla möjliga bilar på "ringen".
I April kommer sen Forza motorsport som kommer total knäcka allt annat inkl. GT4.

Colin McRae Rally 3 kan jag rekommendera...riktigt skön känsla! Brukar inte gilla rallyspel, men CMR 3 är riktigt najs!

Många bra tips, ska definitint kolla lite närmare på dem :tummenupp
Spelar inte så stor roll om det är racing eller rally, bara det inte är för arkadaktigt...ibland när jag spelade rsc fick jag spader i det närmaste.
Undrade om det var en rally-bil eller ett ånglok jag körde :3freak
Hoppas 2:an är bättre.

Om du är ute efter att det skall vara som att köra på riktigt finns det egentligen bara två alternativ. Richard Burns för rally och GTR för banracing.

Rigge skrev:
Rallisport Challange 2 är helt otroligt!
Jag håller med. Bäst känsla, ljud och grafik. Underbar känsla att styra en mullrande turbovinande Urqattro uppför en backe någonstans i SydAmerika i en vacker solnedgång.

Burnout 3 är ju skoj men ingen simulator direkt. Tyvärr är turfaktorn lite för stor för att det ska vara riktigt bra.

smilee skrev:
Jag håller med. Bäst känsla, ljud och grafik. Underbar känsla att styra en mullrande turbovinande Urqattro uppför en backe någonstans i SydAmerika i en vacker solnedgång.

Bäst känsla får man om man sitter inne i bilen med Surround... vilket ljud! Projektor är ett måste!

Fasen vad många spel man verkar ha missat :död
Bäst jag drar till GAME imorn och kollar i beg.hyllan!
Tack för alla fina tips, för ju fler man har att välja mellan desto större är ju chansen att man hittar ett man verkligen gillar.

morlock skrev:
Har inte spelat det, men där ju klart att det är bäst! det är ju Svenskt!!!! :tomten

SimBin (GTR) och Warthog (Richard Burns) är också rätt svenska. :tummenupp

ft skrev:
SimBin (GTR) och Warthog (Richard Burns) är också rätt svenska. :tummenupp
:felämne

Jo, de svenska utvecklarna börjar bli framgångsrika. Kul. För att inte tala om StarBreeze (gamla Triton (FastTracker)) som gjorde ett kanonspel med "The Chronicles Of Riddick - EFBB". Men har ändå lite förkärlek till Digital Illusions (DiCE) eftersom de är de enda som gjort ett riktigt bra flippspel :)

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN