Bra raceställ ?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
2ono skrev:
Det verkar som de flesta kör med inbyggda ryggskydd.
Menar du det? När jag tänker på inbyggda ryggskydd så ser jag 80-talets ställ framför mig med en plastbit nertryckt i en ficka. Knappast något som fungerar. Jag kan inte komma på någon jag sett som inte har ett löst ryggskydd.

Själv har jag ett Dainese-ställ som enligt Micke Larsson på LMS ska vara bra att vurpa i och ett wave-ryggskydd från Dainese som kardborren är utmärkt på efter 5-6 säsonger. :tummenupp
 

Öhm@n

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Skara
Hoj
KTM 640 Prestige Suzuki Gsx r 1000 K5 Honda CBR 954 RR 02
Har vurpat 2ggr i år med mitt arlen ness ställ! Det har inte släppt i sömmar eller gått hål! helnöjd!
 

R1-benji

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2005
Ort
göteborg
Hoj
yamaha R1 09
God morgon i stugan....ska jag gå direkt på saken så ...köp min...dainese T-age model,T står för titanium på axlarna o knäna,sen har du en snygg puckel.kevlar skydd på det mesta ställe + piss lucka....väldigt viktigt :). stl 52,passar mig som e 173 /73kg.använd en sommar.nypris runt 20000:- vill ha 9000:- mvh för mer bilder pm din e-mail
 

Bifogat

  • img3.jpg
    img3.jpg
    54.4 KB · Visningar: 350

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Neutral skrev:
Menar du det? När jag tänker på inbyggda ryggskydd så ser jag 80-talets ställ framför mig med en plastbit nertryckt i en ficka. Knappast något som fungerar. Jag kan inte komma på någon jag sett som inte har ett löst ryggskydd.

Jag har använt min medföljande ryggskydd några gånger. Jag har ett "uddamärke" med separat innerdräkt i nåt super-vätskeabsorberande-stretchmatrial. I den sparkdräkten finns det en ficka för ett normalstort ryggskydd. Den absolut största nackdelen med en innerdräkt är att man inte tvättar den så ofta man borde, det verkligen stinker efter ett pass.
Wintex heter märket, kan rekomenderas fö.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Victor skrev:
Jag har använt min medföljande ryggskydd några gånger. Jag har ett "uddamärke" med separat innerdräkt i nåt super-vätskeabsorberande-stretchmatrial. I den sparkdräkten finns det en ficka för ett normalstort ryggskydd. Den absolut största nackdelen med en innerdräkt är att man inte tvättar den så ofta man borde, det verkligen stinker efter ett pass.
Wintex heter märket, kan rekomenderas fö.
Till mitt ställ fick jag en specialvariant av wave-skyddet också som man knäppte fast i stället men jag tyckte det var för kort och det kändes som att om man kanade på ryggen skulle stället vrida sig en bit och då flyttar sig skyddet också. Mitt separata är längre och det känns bättre att ha det fäst direkt mot kroppen även om jag inte tror att det klarar en vridning heller egentligen. En sån där Safety west är nog bäst.
 

Revelator

Det växer ingen mossa på rullande sten..
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Insjön
Hoj
Rsv4-RR-17, Kawa KX250F-19, HD Sportster-03 samt DM Factory MM
Finns på Touringbutiken!

Arlen Ness Racing Lady Claw heter det.

2fast4hjo skrev:
Ni :tuttar som kör med "claw" Har ni ngn bild så man får se hur det ser ut, prisuppgift etc.

Är det detta på bilden, om inte vad heter det :va (stopp i maskineriet :rodnar )
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Neutral skrev:
Menar du det? När jag tänker på inbyggda ryggskydd så ser jag 80-talets ställ framför mig med en plastbit nertryckt i en ficka. Knappast något som fungerar. Jag kan inte komma på någon jag sett som inte har ett löst ryggskydd.

Själv har jag ett Dainese-ställ som enligt Micke Larsson på LMS ska vara bra att vurpa i och ett wave-ryggskydd från Dainese som kardborren är utmärkt på efter 5-6 säsonger. :tummenupp

Det kanske är något sådant en del förväxlar modernare inbyggda skydd med. Mitt skydd är ett stort heltäckande (skulderblad allting) med en hårdare plastbit efter ryggraden och några centimeter på varje sida.

Hade i stort sett likadant ryggskydd när jag körde cross för många år sedan (fanns inget i reglementet att sådant behövdes...) och efter att gjort en ofrivillig och misslyckad backflip var jag mycket glad över stället. Skulle haft likadant på baksidan av låren och baken också bara
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Kör med Spidi slider pro finns inga bättre ställ än dessa , dock dyraste racestället man kan köpa.

Har vurpat 30 gånger i mitt billigare helställ från Dainese inga problem , lite hål o sånt får man räkna med + att det ser ut som fan.

Har Spidis dyraste ryggskydd med njurbälte o svanskoteskydd.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
2fast4hjo skrev:
Tack :tuttar för info :Bugar Ni är toppen :tummenupp

Har 15% i "min" butik så det blir att köpa där.


Hej om du vill så kan du köpa igenom mej har 20 % på Duells på deras list priser så bara att surfan in så och kolla så skickar du artikel nr och strl till mej så tar jag hem det överdagen och skickar upp till dig inga problem alls
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Gottis skrev:
Hej om du vill så kan du köpa igenom mej har 20 % på Duells på deras list priser så bara att surfan in så och kolla så skickar du artikel nr och strl till mej så tar jag hem det överdagen och skickar upp till dig inga problem alls

Va snällt!!!. :tummenupp Tänkte dock inte köpa förens till våren. Man får ju passa på att fråga när det ändå diskuterades.

Får jag återkomma till dig i vår :rodnar
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Världens skönaste skinnställ Spidi R2 Kangeroo. Mkt slitstarkare än kohud, smidigare, halva vikten.
 

Bifogat

  • SpidiR2.jpg
    SpidiR2.jpg
    17.8 KB · Visningar: 246

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Zilversurfer skrev:
Världens skönaste skinnställ Spidi R2 Kangeroo. Mkt slitstarkare än kohud, smidigare, halva vikten.
& du har förstås provat alla andra ställ + att inget annat märke gör skinnställ av känguruskinn... :rolleyes:
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
2fast4hjo skrev:
Va snällt!!!. :tummenupp Tänkte dock inte köpa förens till våren. Man får ju passa på att fråga när det ändå diskuterades.

Får jag återkomma till dig i vår :rodnar


Absolut får det det :)
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top