Bra prisvärda stövlar med riktigt fotledsledsskydd

Mr. Red skrev:
okej, hehe, kollade inte datum :rolleyes:
men ingen som har några åsikter om Oxtar TCS Gore?
kör också med kängor nu, iofs Lindstrands Boots men dom sitter inte så himla bra(även om dom är bekväma), saknar känsla, och jag tror inte jag kommer kunna få dom över ett skinnställ...
Har beställt ett par sådana, kommer i veckan. Hoppas att dom är okej!

Zeb_Macahan skrev:
Det svåraste att reparera är ju fotleden. Ju mer stöveln skyddar fotleden, desto bättre. exempelvis med innersko av hårda material.

Supertech från A-stars är dom enda stövlarna till rimligt pris jag har hittat med ett skydd som känns säkert. 2250 betalade jag för mina på superbike.

//jaG

Det låter rimligt att det är så det är. 2250 låter kannon det med. Tack för infon.

oscar skrev:
Nja... När du väl kan rapportera om hur de funkar så innebär det att du har klotat! :7peta :D
Så sett. Det är dock inte planerat även om det var ruggigt nära idag. Då jag hämtat mina nya fina stövlar... Jävla bilister :rolleyes: Jävla halt väglag...

Rapport såhär länge då... De gnisslar redan :crash. De krävde en viss förflyttning av växelförare och är relativt bekväma att gå i...

Rekommenderas såhär långt iallafall.

Supertech från A-stars är dom jag köpte till slut.
Riktigt bra och trygga :tummenupp

supertech2k5blk.jpg

Last edited:
Murra skrev:
FInns det någon som har provat sidi vertigo corsa? TÄnkte nämligen inhandla ett par.
japp jag har ett par .... inte använt dem i skarpt läge än men än sålänge är mitt omdöme gott.

Lätta att ta på :tummenupp

Sköna på :tummenupp

Tysta :tummenupp

Måste vara säkra till det priset :D

Bifogat

• mvvertigoco-nean.jpg
    mvvertigoco-nean.jpg
    11.4 KB · Visningar: 162
Jag kör med Super tech,... the best.. :)

Bifogat

• garpe-kivi-2004-05-29 006b.JPG
    garpe-kivi-2004-05-29 006b.JPG
    82.4 KB · Visningar: 84
WestW skrev:
Vet inte vad det kallas men jag letar efter prisvärda stövlar som har ett stadigt stöd för fotledan så den inte kan böjas "fel".
Spelar ingen roll vilket märkte det är. Prisvärt ska det vara.

Vill inte köpa nån halvdan stövel som man pajar foten i vid en vurpa.

Tipsa om bra nätbutiker eller affärer som kan tänkas ha nått på rea.
Typ dessa. Letar efter strl 46 beg eller nya.

Jag köpte för en vecka sedan ett par sidi vertebra II från louis.de, dom rensar ut 04:orna.
Pris Yamahacenter Haninge: 2400 kr
Pris Louis.de: 1300 kr + frakt 200 :tummenupp sitter som gjutna

brinckis skrev:
japp jag har ett par .... inte använt dem i skarpt läge än men än sålänge är mitt omdöme gott.

Lätta att ta på :tummenupp

Sköna på :tummenupp

Tysta :tummenupp

Måste vara säkra till det priset :D

Sen Sidi Vertigo Corsa lanserades känns de som det givna valet. Sidi har alltid haft sköna + snygga stövlar.

Jag hade tidigare ett par Daytona Security Evo och visst får man en känsla av pansarsäkerhet med de hela kolfiber/kevlar-innerskorna men man bör köpa lite för stora samt använda tjockare strumpor då de inte formar sig efter foten.

Alla Alpinestars-stövlar går bort då de är för små över foten!

Alla Oxtar är sköna och hyfsat prisvärda men gnisslar satan...

(Min lilla erfarenhet om det intresserar någon)

WestW skrev:
Supertech från A-stars är dom jag köpte till slut.
Riktigt bra och trygga :tummenupp

supertech2k5blk.jpg

Jag funderar på att köpa likadana, hur är de att köra i när det är kallt och lite fuktigt ute, blir man kall om fötterna? Jag funderar då på hur mycket det kyler med luftinsläppet framtill på stövelskaftet.

Simba skrev:
Jag funderar på att köpa likadana, hur är de att köra i när det är kallt och lite fuktigt ute, blir man kall om fötterna? Jag funderar då på hur mycket det kyler med luftinsläppet framtill på stövelskaftet.

Jag har inte så mycket att jämnföra med men för mig funkar det.

Vill du ha en allvädersstövel så ska du köpa en annan. Finns ju A-stars stövlar i Gore-tex. Vill du ha mesta säkerhet under 3000kr köper du dessa. Tina har likadana fråga henne vad hon tycker om värmen i dom.

Simba skrev:

Anser det inte vara så farligt att åka i kyla. Men att åka i regn, huga!

//jaG

Någon här som har stora fötter som har hittat en billig, bra sko/stövel som går att få in mellan fotpinnen och pedalen?

Jag kör oftast i gympadojor inne i stan/kortare/snälla turer, men på längre utflykter kör jag med en Oxtar dojja, då får jag dock föga rejsaktigt växla upp med hälen. (eller med sidan av foten, vilket resulterar i osäkra växlingar)

Jag har kuggat om pedaljäveln i alla lägen, kan jag få in foten så måste jag lyfta foten från pinnen för att stampa ner...

Jag har förlängt en annan pedal, men det funkade inte heller, kändes helt sjukt att växla med....

Snart tjackar jag en rulle kolfiber och ett par gympadojjor och bygger själv!!!

Det blev Alpinestars Supertech!

WestW skrev:
Jag har inte så mycket att jämnföra med men för mig funkar det.

Vill du ha en allvädersstövel så ska du köpa en annan. Finns ju A-stars stövlar i Gore-tex. Vill du ha mesta säkerhet under 3000kr köper du dessa. Tina har likadana fråga henne vad hon tycker om värmen i dom.

Jag slog till idag på ett par Alpinestars Supertech! :tummenupp Jag kom fram till att säkerhet fick gå före Gore-Tex membran och konforten är det inget fel på! Blir det kallt när jag kör får jag väl trä på mina regnöverdragsdojor och de tätar 100%-igt.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti