Bra pris eller skum sida?

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Hejsan!

Fick upp denna sidan:

ca620kr ink frakt verkar för bra för att vara sant men undrar om nån här köpt nåt från sidan?
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
…fast den där sidan får man ju nästan ännu sämre vibbar av än sidan som TS länkade till. Dåligt/ofullständigt språk, översållad med reklam och karaktäriserar websiten i TS som ”dangerous” men läser man längre ner under complaints så finns ingeting listat.

Med det sagt, en däckkrängare med den finish som den ser ut att ha på bilderna för endast 43 dollar låter för bra för att vara sant, ja. Samma produkt brukar annars gå för det tiodubbla.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
…fast den där sidan får man ju nästan ännu sämre vibbar av än sidan som TS länkade till. Dåligt/ofullständigt språk, översållad med reklam och karaktäriserar websiten i TS som ”dangerous” men läser man längre ner under complaints så finns ingeting listat.

Med det sagt, en däckkrängare med den finish som den ser ut att ha på bilderna för endast 43 dollar låter för bra för att vara sant, ja. Samma produkt brukar annars gå för det tiodubbla.
Bara en länk av flera när jag sökte på Voinete - men grundregeln är "är priset för bra för att vara sant så är det troligen en scam"
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Med tanke på att företaget saknar adress, saknar returadress, saknar telefonnummer så
har det nog inte gått så bra för dom, jag undviker.
För Europa skickas från London Warehouse i blått, dvs det ser som en länk men det är inte länkar ! https://voinete.com/products/champagne-gun-sprayer🍾1704033041514.png
Jag gissar priserna är valda under den gräns där polisen lägger ner direkt.
 
Last edited:

DieselSverige

Gudomlig sporthojare
Gick med
31 May 2013
Ort
Jajamensan
Hoj
Enfield India
Hejsan!

Fick upp denna sidan:

ca620kr ink frakt verkar för bra för att vara sant men undrar om nån här köpt nåt från sidan?

En bildsökning ger svaret att från en etablerad säljare, som använder samma bilder för marknadsföringen, där kostar grejorna liiiiite mer...så det är nog rimligt att anta att det är för bra för att vara sant.


1704187976454.png
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
Köpte en av/dc tig på ebaj en gång.....typ 25 dollar- flång ny o nått promotion special price....
Jag har ännu efter 4 år fått den....men fick tillbaka pengarna av ebaj?.
Som sagt innan- låter det för bra så är det det oxo.

//jj
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
När jag ser "För bra för att vara sant!"-priser, så kollar jag om det går att köpa via
1. Klarna på faktura. Kommer inte grejorna betalar jag inte.
2. Paypal. Kommer inte grejorna så får man pengarna tillbaka. Säger PayPal.

Ta denna annons som dykt upp på sistone, "Dainese Clearance sale!" 120 euro för ett Airbagskinnställ och ett par stövlar år ju GANSKA BRA!!! Men när man kommer till kassan går det inte att betala med PayPal så som de utlovar. Alltså köper jag inte.

Detta är en ide som jag tänkt ut själv, men tyvärr ännu inte praktiserat, för inga el-moppar för 599kr, eller Makita Elverktygskit för 399kr har haft PayPal-möjlighet.
Vad tror ni, tänker jag rätt? Är min opraktiserade "metod" säker?
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2024-01-06 kl. 08.39.28.png
    Skärmavbild 2024-01-06 kl. 08.39.28.png
    78.2 KB · Visningar: 15
  • Skärmavbild 2024-01-06 kl. 08.39.12.png
    Skärmavbild 2024-01-06 kl. 08.39.12.png
    316.2 KB · Visningar: 15

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Och det är precis detsamma i annonsen TS hänvisar till, initialt står det att man kan betala med PayPal, men när man kommer till kassan går det inte. Jag köper inte!
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
När jag ser "För bra för att vara sant!"-priser, så kollar jag om det går att köpa via
1. Klarna på faktura. Kommer inte grejorna betalar jag inte.
2. Paypal. Kommer inte grejorna så får man pengarna tillbaka. Säger PayPal.

Ta denna annons som dykt upp på sistone, "Dainese Clearance sale!" 120 euro för ett Airbagskinnställ och ett par stövlar år ju GANSKA BRA!!! Men när man kommer till kassan går det inte att betala med PayPal så som de utlovar. Alltså köper jag inte.

Detta är en ide som jag tänkt ut själv, men tyvärr ännu inte praktiserat, för inga el-moppar för 599kr, eller Makita Elverktygskit för 399kr har haft PayPal-möjlighet.
Vad tror ni, tänker jag rätt? Är min opraktiserade "metod" säker?
Helt rätt tänkt
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
När jag ser "För bra för att vara sant!"-priser, så kollar jag om det går att köpa via
1. Klarna på faktura. Kommer inte grejorna betalar jag inte.
2. Paypal. Kommer inte grejorna så får man pengarna tillbaka. Säger PayPal.

Ta denna annons som dykt upp på sistone, "Dainese Clearance sale!" 120 euro för ett Airbagskinnställ och ett par stövlar år ju GANSKA BRA!!! Men när man kommer till kassan går det inte att betala med PayPal så som de utlovar. Alltså köper jag inte.

Detta är en ide som jag tänkt ut själv, men tyvärr ännu inte praktiserat, för inga el-moppar för 599kr, eller Makita Elverktygskit för 399kr har haft PayPal-möjlighet.
Vad tror ni, tänker jag rätt? Är min opraktiserade "metod" säker?
GARANTERAT SÄKER KASSA :rofl
Betyder att vi alltid får dina pengar.
Själv är jag intresserad av hur säker är LEVERANSEN av varorna !
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top