Bra pendlings-MC

UDDEVALLA

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
Ingen ännu
Nån som skulle vilja rekommendera en bra mc att pendla med till och från jobbet. Den skall användas så länge det går, d v s hela året utom vid snö och is. Den skall vara billig att äga (gärna meka själv), låg försäkring, dra lite bränsle och sånt. Kollar på blocket, men tycker att det är svårt att veta vad som är bra.

Jag är lite såld på Honda AfricaTwin750, kikat på den?

Yamaha XT 600/660 tror inte det är någon slump att så många MC-Bud använder dessa året runt

BMW F650GS är en populär hoj för ändamålet. Slitstark, långa serviceintervaller, drar 0,35/mil etc etc. Riktigt billig försäkring dessutom.

Africa Twin är i samma klass. Hade en 90'a som snart slår om till 10000 mil ( polaren åker på den nu ). Enda jag bytte utöver olja var ett laddrelä på 2500 mil. Lite tyngre än XT'n dock... Touratech har ett ganska gediget utbud av delar oxo ;)

Yamaha SuperTénéré/ Ténéré, Honda Transalp/Africa twin. Billiga i drift, man sitter bekvämt duger till vardagspendling eller dra ett par varv runt jorden.:tummenupp

Last edited:
Yamaha SuperTénéré/ Ténéré, Honda Transalp/Africa twin. Billiga i drift, man sitter bekvämt duger till vardagspendling eller dra ett par varv runt jorden.:tummenupp

..och AT'n skäms inte heller för sig när det börjar svänga. :tummenupp Fattar fortfarande inte hur Honda tänkte när dom slutade tillverka den hojen.

Tdm900

0.37 - 0.45 liter milen i normal pendlingsfart. 1000 mils service intervaller ventil/storservice först vid 4000 mil.

Upprät körställning, går tyst och fint och inga vibrationer när du är uppe i fart.

Runt 4 lakan i försäkring.

http://www.blocket.se/vi/12682359.htm?ca=15_s

Annars kan ju Suzuki DL1000 vara ett alternativ men jag upplever den som lite klumpigare.

XT660 Eller MT-03 Båda är mycket billiga att försäkra.

jag sätter cb 250 som ett annorlunda val :)

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard