Bra PDF-visare för webb?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Är på jakt efter en tredjepartsprodukt som kan visa PDF:er inbäddat i aktuell webbsida....
Länkar till PDF:en räcker alltså inte och att öppna PDF:en med Acrobat Readers browserplugin duger inte heller då detta tar hela fönstret i anspråk.

Det skall alltså vara en PDF-viewer som tillåter att visningen av PDF:en sker inbäddat på den aktuella sidan..

Har hittat FSI-viewer och Issuu men vill gärna höra om det finns andra bra och framförallt prisvärda produkter som gör samma sak?!
Som jämförelse rockar FSI-viewer loss på typ 100.000:- i licenskostnad för den enklaste uppsättningen så känner ni till någon billigare så tas det tacksamt emot.

Tyvärr kan jag inte se PDF:erna som bäddats in. Gissningsvis beror det på att den lösningen använder klientens PDF-läsare och, som i mitt fall, krävs det då att den egna PDF-läsaren är med på noterna. Jag såg tyvärr bara tre svarta rutor och ett felmeddelande från min PDF-läsare.

Edit:
Ett par omladdningar och så kom det igång... Det där skulle kunna vara godtagbar lösning tillsvidare...

För adobe exemplet är det Adobe readern som används, fast den visas inbäddad istället för att ta över hela fönstret. Firefox ville installera pluginen för mig, medans Chrome visade den direkt utan problem(förmodligen med sin egen inbyggda pdf visare).

Ett annat alternativ hade väl vart att konvertera pdf'en till en flashfil. Finns många olika varianter för lokal eller online konvertering/visning.

Ett annat alternativ hade väl vart att konvertera pdf'en till en flashfil. Finns många olika varianter för lokal eller online konvertering/visning.

Då sidan skall byggas för en organisation som använder mycket PDF:er så vill vi inte konvertera något utan de skall kunna ladda upp sina befintliga PDF:er och låta dem bli läsbara för besökaren.

Däremot vet jag att en del av tredjepartsprodukterna som visar PDF:er gör det just genom att bearbeta PDF:en och rendera ut dem som flash eller som vanliga bilder (jpg)...

Att få inbäddningen, som du visade, är halvvägs mot målet men nu är det presentation utan Adobe Reader installerat på klientsidan som blir nästa utmaning..

Din lösning kan dock vara tillräcklig.

Jag kör Google Chrome som webläsare och läser PDF direkt i webläsaren.. Prova vettja!

Chrome rockar f.ö alla andra webläsare, på alla punkter ..

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år