Bra "party-musik" som passar de flesta?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag ska ha inflyttningsfest om en vecka men idag kom jag på att jag har ju för fan bara metal på burken och tjejen har inte så mycket musik på datorn :(

Har ni några förslag? Det ska helst vara nåt som passar de flesta, mao inte ren trance eller sånt skräp.
Råkar ni sitta på bra musik så får ni jättegärna ladda upp det i en mapp i min ftp, infon finns under. Grejjen är den att jag är under tidspress, jag har bara bredbandet igång tills imorgon (datorn flyttas då, inte inkopplat på nya adressen) och nu städar jag som en galning och fyller banankartonger till bredden med skräp. Hur fan kan få det till ca 30 kartonger och då är inte ens allt nerpackat samt att vi har 3 förråd kvar också!!!? Vi bor på 45kvm.....

FTP för den som känner att de orkar ge mig lite schysst musik:

Username: open
Password: open

Adress: 90.228.252.79

Jag har 24mbit men uppladdningen till min burk kan sega lite ibland, men jag stänger ner allt annat iaf. 50gb ledigt så tanka på.
Alla rättigheter förutom Delete... Skriv gärna nick på mappen.

Hoppas någon vänlig själ orkar hjälpa till iaf :)

Tack på förhand!

Hade inflyttningsfest nyligen själv & har bara metal i mitt bibliotek. Men jag tankade hem lite musik från 80-talet som tydligen var populärt. Jag låter det stå & gå, handlar om runt 650 Mb.

Vad är en ftp och hur laddar man till den?
Jag har feta eurolåtar på gång. :D

Här har du ett megapack!

http://thepiratebay.org/tor/3464693/Top_500_Rock_and_Roll_Songs:tummenupp

Piratebay är ju dock inte känt för att ha några schysta kb/s men du kan ju prova iallafall :tummenupp

Have a nice "krasch" :yoparty

Edit: :huvet Hade jag inte haft smalband ala´Comhem så hade jag uploadat ett ricktigt jävla Dominatorkraschjävlarocknrolldancepack! Faan måste skaffa mig ett bättre bredare band!

Förlåt mig:brinnerup :rodnar :pangihuve

Last edited:
Jag uppar lite tjejig kommers-house i form av Stonebridge - Cant Get Enough. Alla som varit på ett diskotäk det senaste året har hört spår tre och tio garanterat.

Ingen gillar Ebba Grön.

Iaf inte vi som växte upp med skiten.

Nä partymusik som passar alla finns inte, eller så får du köpa en skiva med Mantovani...

Valen skrev:
2573838 Hade inflyttningsfest nyligen själv & har bara metal i mitt bibliotek. Men jag tankade hem lite musik från 80-talet som tydligen var populärt. Jag låter det stå & gå, handlar om runt 650 Mb.

Det tackar jag för, det tankar för fullt av dig och 2 två till.

Markus skrev:
Vad är en ftp och hur laddar man till den?
Jag har feta eurolåtar på gång. :D

Är det E-type så går det skitbra :gnissla Ftp är ett FileTransferProtocol, det tankar man upp tex hemsidor med etc. Skriv bara in adressen i ditt adressfält så kan du komma åt det som mapp-struktur och då är det bara att kopiera och klistra in.

Dominator-Rocks skrev:

Den tackar jag för, slänger igång den så fort de har tankat klart till min disk :yoparty
996D skrev:
Ingen fest kan gå fel med D.A.D. dvs Disneyland After Dark.
Den är given, har en schysst mp3-skiva med blandad rock/metal och den ligger bland de fem första och sedan återkommer den 2ggr till. Du vet vilken låt det handlar om, den funkar alltid på fest :D

Halogen skrev:
Jag uppar lite tjejig kommers-house i form av Stonebridge - Cant Get Enough. Alla som varit på ett diskotäk det senaste året har hört spår tre och tio garanterat.

Jag har nog aldrig varit på ett riktigt diskotek, det ger mig kalla kårar. Men det tackar jag för (eller åtminstone tjejen som är en sån där dansande galning) :)

TurboJugend skrev:
Alla gillar Ebba grön.

Icke att förglömma! Det hade jag glömt bort, det får bli en skiva med dessa också då de redan finns på disken. De får dela skiva med Danzig så man har en riktigt grym "text-skiva". Jag kommer ha olika musik på olika ställen i lägenheten så i vardagsrummet spelas det nog mest dans och annan positiv musik men vid baren får det spelas lite mer depp så folk dricker sig fulla :D

Dee_cati skrev:
2574047
Är det E-type så går det skitbra :gnissla Ftp är ett FileTransferProtocol, det tankar man upp tex hemsidor med etc. Skriv bara in adressen i ditt adressfält så kan du komma åt det som mapp-struktur och då är det bara att kopiera och klistra in.

Så försökte jag göra, men det gick inte. :(
Ska jag fota hur det ser ut så kan du skriva en bruksanvisning? :)

:banana

Hehe, njae.... Jag kom på nu att det inte går att göra så tyvärr :( Enda lösningen tror jag är ett FTP-program men det är drygt och segt. Bränn och skicka en skiva :D
Eller så kan du namge dem så tankar jag dem från filemp3.org eller dylikt.

Markus skrev:
2574134 Så försökte jag göra, men det gick inte. :(
Ska jag fota hur det ser ut så kan du skriva en bruksanvisning? :)

:banana

Dee_cati skrev:
2574150 Hehe, njae.... Jag kom på nu att det inte går att göra så tyvärr :( Enda lösningen tror jag är ett FTP-program men det är drygt och segt. Bränn och skicka en skiva :D
Eller så kan du namge dem så tankar jag dem från filemp3.org eller dylikt.

Så här ska ni skriva i adressfältet så blire jättebra :smasha
ftp://90.228.252.79/

.

Det blev något knas första gången jag försökte föra över. No Permission to STORE :confused:

Så mappen Jonathan kan du ta bort då den bara innehåller två låtar. Försöker igen med "Jonathan2". Hoppas det går bättre den här gången.

Och den innehåller lite snabb rock som får upp vem som helst på golvet :tummenupp

Edit: Det fungerade inte med andra gången heller. :(

"550. Cannot STOR. No Permission."

Ahhh, pröva igen. Jag hade tydligen ställt in max 6 klienter, men nu borde det fungera om det inte är nåt tjall med din brandvägg. Den ligger via port 21 om det underlättar i ditt program (jag vet inte, jag är inte så haj på sånt här numera)

Dee_cati skrev:
2574682 Ahhh, pröva igen. Jag hade tydligen ställt in max 6 klienter, men nu borde det fungera om det inte är nåt tjall med din brandvägg. Den ligger via port 21 om det underlättar i ditt program (jag vet inte, jag är inte så haj på sånt här numera)

Aight. Nu testar jag igen. Du kan ta bort "Jonathan" & "Jonathan2".

Det är Jonathan3 som gäller!

Edit: :mad: Funkar ändå inte. :mad:

Bifogat

• pica.JPG
    pica.JPG
    51.3 KB · Visningar: 56
Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...