Bra område/plats för bus i norra Sthlm?

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Någon som har ett stalltips på ett bra område i norra Sthlm med lite/ingen trafik och en passande yta för lek, bakhjulskörning m.m.? Gärna lite utrymme för oss som inte är stuntapor och av diverse anledningar (främst total avsaknad av talang) inte kan koppla upp hojen i 2 km/h.. :tummenupp

Fanns det inte en likadan tråd för inte så länge sedan?
Jag skrev i alla fall att zatzymupparna brukar/brukade köra på parkeringen vid Arninge köpcenter... stor och fin parkering att leka på där.

Nope. En förfrågan i allmänna diskussionstråden bara, men det renderade inte så mycket.

Arninge kan jag tänka mig är bra, men det blir väl väldigt sen körning isf med tanke på öppetiderna?

Nope. En förfrågan i allmänna diskussionstråden bara, men det renderade inte så mycket.

Arninge kan jag tänka mig är bra, men det blir väl väldigt sen körning isf med tanke på öppetiderna?

Det kan det nog vara... men det gäller väl i stort sett överallt då de flesta har börjat ha långa öppettider.

Jag är lite sugen på att öva lite jag med, inte slangat sen cross åldern, knappt man vågar numera :näsblod

Men Arninge är lite fel sida av stan för mig, jag bor mittemellan sthlm och södertälje :)

Skulle haft nåt ställe där ingen störs och ringer haffa, har ju prövotid på lappen till november :gnissla

lunda industriområde i spånga är ju lite trevligt. brukar ofta va lite folk som kör där, speciellt tisdagar.

då får du en liten uppförsbacke att träna i vilket kan va lättare i början.

Jag är lite sugen på att öva lite jag med, inte slangat sen cross åldern, knappt man vågar numera :näsblod

Men Arninge är lite fel sida av stan för mig, jag bor mittemellan sthlm och södertälje :)

Skulle haft nåt ställe där ingen störs och ringer haffa, har ju prövotid på lappen till november :gnissla
Då är de ju bara att dra till Sturehof, Karlberg eller industriområdet innanför Biltema vid Hallunda, ganska öde ställen med gott om rakor :tummenupp

Då är de ju bara att dra till Sturehof, Karlberg eller industriområdet innanför Biltema vid Hallunda, ganska öde ställen med gott om rakor :tummenupp

Hmm ingen dum idé, bakom sturehof finns en lång raka, och eriksbergs industriområde tror jag har en lämplig "bak"gata med, så man inte slangar på huvudgatan och möter haffa :)
Tackar för tipsen :) :tummenupp

Almnäs (Gamla Ing1, nedlagt regemente.) i S-tälje är väl lämpligt? Varit där en gång och PRAO:at på en motard för att få känna på wheelie och stoppie. Lät ganska mycket motor från skogarna ute på övningsfältet också.

Almnäs (Gamla Ing1, nedlagt regemente.) i S-tälje är väl lämpligt? Varit där en gång och PRAO:at på en motard för att få känna på wheelie och stoppie. Lät ganska mycket motor från skogarna ute på övningsfältet också.

Hmm ligger inte Swedint kvar där?
Var iofs jävligt länge sen jag låg inne på Ing1 dom kan ha flyttat sen jag gjorde gröntjänsten där :p

Jäkligt bra tips dock, området är stort, kaserngården är ju bred och fin med.

Hmm ligger inte Swedint kvar där?
Var iofs jävligt länge sen jag låg inne på Ing1 dom kan ha flyttat sen jag gjorde gröntjänsten där :p

Jäkligt bra tips dock, området är stort, kaserngården är ju bred och fin med.

Kartlänk?

Försvarsmakten flyttade verksamheten från Almnäs till Kungsängen för drygt fem år sedan. Därefter har det bedrivits begränsad civil verksamhet i en del av kasernerna, idrottshallen mm.

Asfalten var fin när jag var där. Ta direkt första vänster när du kommit in på området. Följ den vägen i en högersväng ner mot fotbollsplanen. Efter en bit ser du till höger en asfaltsplan som är avspärrad för biltrafik. Där gjorde jag fåfänga försök till bakhjulande.

Last edited:
Försvarsmakten flyttade verksamheten från Almnäs till Kungsängen för drygt fem år sedan. Därefter har det bedrivits begränsad civil verksamhet i en del av kasernerna, idrottshallen mm.

Asfalten var fin när jag var där.

Perfa, ligger bara ett par mil från mig så det har potential att bli mitt nya busövningsställe :yoparty
Fast... det är nog inge roligt ensam, eller jo kanske lika bäst i början, slipper man skämmas hehe

http://kartor.eniro.se/m/pfz1V

Tror dom ska börja ha drifting tävlingar där på området, är nåt på gång iaf med kommunen och markägaren.

Åker nog dit och kollar imorrn eller onsdag, misstänker att asfalten kan vara lite misskött efter kronan flyttade ut.

Ligger lite väl långt bort för en kvällsrepa, men en heldag någon helg eller så borde vara intressant.. Uppdatera gärna när du har varit där och kollat underlaget.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti