Bra okänd musik.

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Malmö, Kirseberg
Hoj
Cbr 600f -99
Händer ibland att man hittar lite mindre kända band som är riktigt bra. Nu är det upp till er att posta var man kan hitta musik med dem banden ni tycker är bra. Finns ju klart många olika kategorier men en grupp jag själv lyssnar en hel del på är en malmö grupp vid namn Keffat Liv.
Gruppen har alla sina låtar för allmän nerladdning också vilket är ett stort + ju.
Försöker inte göra reklam för någon speciell grupp dock vill jag bara hitta mer lyssningsbar musik. Länk till den gruppen jag pratar om hemsida är HÄR
Skriv gärna in vad för sorts musik det är på sidorna ni lägger upp. :tummenupp

:yoparty
 

Neanderthalaren

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2004
Ort
Bushen
Hoj
Honda VTR1000F -06
Tsjuder. Norsk black metal av den gamla skolan som är riktigt trevlig. Sidan har dock gjorts om så nu går det inte att ladda hem samples av någon anledning.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Lyssna på Phekkat Fjöff, en tibetansk burkorkester som spelar i en grotta i Himalaya och aldrig spelat in nånting. Garanterat okändast.
 

Maldiani

Ny medlem
Gick med
1 May 2004
Ort
västra hamnen
Hoj
min hoj
Mr.Dna skrev:
Händer ibland att man hittar lite mindre kända band som är riktigt bra. Nu är det upp till er att posta var man kan hitta musik med dem banden ni tycker är bra. Finns ju klart många olika kategorier men en grupp jag själv lyssnar en hel del på är en malmö grupp vid namn Keffat Liv.
Gruppen har alla sina låtar för allmän nerladdning också vilket är ett stort + ju.
Försöker inte göra reklam för någon speciell grupp dock vill jag bara hitta mer lyssningsbar musik. Länk till den gruppen jag pratar om hemsida är HÄR
Skriv gärna in vad för sorts musik det är på sidorna ni lägger upp. :tummenupp

:yoparty
Svenska Akademien.
Det här påminner mycket om musiken du gillar! :yoparty
http://www.frizon.info/index.asp?page=artists&cat=19&prodID=63#

gå ner och tryck på länkarna under LÅTAR!
 
Last edited:

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Chris Ash skrev:
Lyssna på Phekkat Fjöff, en tibetansk burkorkester som spelar i en grotta i Himalaya och aldrig spelat in nånting. Garanterat okändast.
Knappast, Du känner ju till dom. Eller ingår du i gruppen så att det inte räknas? :hihi
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Kungers, ett vallentuna band som lirar en skön blandning av rock/ska/punk/lättare rap, Kungers.nu

Ape är ett annat vallentuna band som kör hårt! En del sköna låtar!
 

Coola Ola

Guest
Inte jättokända kanske men The Postal Service är mysiga. Amerikanskt band som gör avslappnad pop, lite grann åt elektropop-hållet.
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
The Sinners (har för mig att dom är från malmö). Hade någon mindre hit i slutet på 80-talet. Skitbra gitarrock helt enkelt.
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Ett band som är GRYMT bra hittar ni här: www.takida.se

Gå in under DISCO i menyn så finns alla deras skivor där med en hel del låtar som man kan ladda ner.

Har hittills inte träffat på nån som inte gillat deras musik när jag spelat den, onekligen ett bra betyg :)

Lyssna på nån av dessa låtar: Broken, Score, Give into me, A poin of view, Jaded

Så jävla bra :yoparty Har varit såld på deras låtar i flera år, bara o hoppas att dom kommer att lyckas.
 
Last edited:

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
När jag blir stor så..
Vet ej hur kända/okända dessa är men; 59 times the pain och Gluecifer är riktigt bra!
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
MackeNo1 skrev:
Ett band som är GRYMT bra hittar ni här: www.takida.se

Gå in under DISCO i menyn så finns alla deras skivor där med en hel del låtar som man kan ladda ner.

Har hittills inte träffat på nån som inte gillat deras musik när jag spelat den, onekligen ett bra betyg :)

Lyssna på nån av dessa låtar: Broken, Score, Give into me, A poin of view, Jaded

Så jävla bra :yoparty Har varit såld på deras låtar i flera år, bara o hoppas att dom kommer att lyckas.


De är sköna! (har dock hört rykten att de bara lirar för skojskull och inte satsar på och bli "något")
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Mr.Dna skrev:
Händer ibland att man hittar lite mindre kända band som är riktigt bra. Nu är det upp till er att posta var man kan hitta musik med dem banden ni tycker är bra. Finns ju klart många olika kategorier men en grupp jag själv lyssnar en hel del på är en malmö grupp vid namn Keffat Liv.
Gruppen har alla sina låtar för allmän nerladdning också vilket är ett stort + ju.
Försöker inte göra reklam för någon speciell grupp dock vill jag bara hitta mer lyssningsbar musik. Länk till den gruppen jag pratar om hemsida är HÄR
Skriv gärna in vad för sorts musik det är på sidorna ni lägger upp. :tummenupp

:yoparty

sök på "" Volvo 142 "" :D
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Har hur många som helst, men lyssna på

Cry of love-bluesinspirerad riffrock med arselsparkarattityd
Gaeleri-Melodisk rock/hårdrock från Helsingborg
Firebird-Powertrio med Mountain,Cream och Humble Pie-stuk
 

Pyton

British Steel
Gick med
23 Jun 2004
Ort
Människobyn
Hoj
Yamaha SR500, Triumph TT600, R6
Puffball - Old school Motörhead möter modern skrevrock
The Crown - Thrash
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top