Bra och prisvärt bredband

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Har haft Telenor 24mb nu i två år och tycker att det är lite dyrt. Hyfsat stabilt men inga raketfarter precis.

Tacksam om någon kan tipsa om ett bra o prisvärt bredband. Gärna mobilt.
Det är en klar fördel om mängden data inte är begränsad.
Streamar inte, tankar inte ner filmer etc. Behöver inget lagringsutrymme eller epost-adresser etc. Måste dock finnas plats för två aktiva på linan utan att det laggar. Om mobilt så måste det finnas möjlighet att ha två datorer uppkopplade samtidigt alternativt om det finns någon som levererar fast bredband och mobilt i kombination till ett bra pris.

Bor utanför Malmö inom 23838 området.

Tips?

Tror bara det är telesnor som kör obegränsad trafik.

Om du inte har firma och kan teckna f-abb så klart.

EDIT: Mobilt alltså.

Last edited:
Måste dock finnas plats för två aktiva på linan utan att det laggar. Om mobilt så måste det finnas möjlighet att ha två datorer uppkopplade samtidigt
Det finns routrar till mobilt bredband oxå så kan man dela det mobila via WLAN obegränsat:tummenupp

Det verkar ju vara en smidig lösning. Frågan är då, vilken leverantör ska man välja? Pris? Ja, Telenor ligger väl bra till med 199:- för obegränsad trafik.

Det lutar åt det här:
Ingen fast telefoni
Telenor mobilt bredband m obegr trafik för 199:-/mån (köper till Routern enl ovan)
TRE vänner för 69:-/mån, ringer gratis mellan TRE o fasta nät.

Täcker mina behov, men om någon har förslag på billigare med liknande förutsättningar som ovan så ös på med förslag.

Last edited:
Jag körde med 3s företagsabonnemang förut men det var både dyrare och sämre än telesnor vill jag minnas. Telesnor är väl sådär enligt mig. Tappar kontakt med nätet då o då vilket är störigt i vanliga fall och extremt störigt när man spelar poker.

Å andra sidan, inget mobilt bredband är optimalt på nått sätt men en jäkligt smidig o flexibel lösning.

Jag körde med 3s företagsabonnemang förut men det var både dyrare och sämre än telesnor vill jag minnas. Telesnor är väl sådär enligt mig. Tappar kontakt med nätet då o då vilket är störigt i vanliga fall och extremt störigt när man spelar poker.

Å andra sidan, inget mobilt bredband är optimalt på nått sätt men en jäkligt smidig o flexibel lösning.

Har haft tre i flera år, ibland funkar det klockrent i flera månader och ibland strular det och tappar kontakten flera gånger om dan, men som sagt en smidig lösning, det jobbiga är väl om man sitter och ex har köpt en hockeymatch på nätet och den tappar kontakten med 5 minuter kvar av matchen :mad::mad:
jag har obegränsad surf på mitt abbonemnmag men jag tror att om man tecknar idag är det 20 gb fritt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg