Bra och billiga kopplingslameller?

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Vart köper man det? Pirat får det gärna vara, bara det funkar bra.
Jag har fått tips om addemoto, men de svarar ju inte på mail.

Fler tips? Vad kostar det på ett ungefär till min bike?
Jobbet gör jag själv.

En del av de lameller addemoto säljer är bra andra inte. Välj lameller från Premier de är bra grejer :tumenupp

Mina addemoto-lameller funkar bra än så länge, men så har jag ju inte så många hk. Dom svarar inte på mail, så man blir lite misstänksam men har man lagt en beställning så dyker den alltid upp inom rimlig iaf. Har väl handlat av dom 4 ggr eller så, och det har funkat bra.

Får ringa istället.
Hur lång tid tar det att byta för en som kan?

Åfan... Så snabbt... Ok! Tackar för svaren.

Last edited:
Känns som det skulle ta lite mer än en halvtimme med avmontering av kåpor, letande efter verktyg, sölande av och upptorkning av olja, kaffepaus och andra problem som kan tänkas dyka upp. Min erfarenhet är att saker ALLTID tar längre tid än man har trott från början. Det är vad jag kallar lagen om alltings jävlighet. :3freak

Instämmer med Andersson, köp originallameller - så slipper man gråta när skiten drar i urkopplat läge vid lite högre varvtal samt att dom greppar lite för abrupt för att få en lugnt och mjukt dragläge vid start.

PacMan skrev:
Känns som det skulle ta lite mer än en halvtimme med avmontering av kåpor, letande efter verktyg, sölande av och upptorkning av olja, kaffepaus och andra problem som kan tänkas dyka upp. Min erfarenhet är att saker ALLTID tar längre tid än man har trott från början. Det är vad jag kallar lagen om alltings jävlighet. :3freak

Går du förbi stämpelklockan innan omklädesrummet på jobbet också?
Med j-la röra omkring sig och taskig attityd kan man säkert få det till att ta 2 veckor.

andersbrink skrev:
Instämmer med Andersson, köp originallameller - så slipper man gråta när skiten drar i urkopplat läge vid lite högre varvtal samt att dom greppar lite för abrupt för att få en lugnt och mjukt dragläge vid start.

Det abrupta greppet är faktiskt inget som jag har något emot tror jag... Sen varvar jag inte så höga varv på tomgång så det kvittar om de tar i de regionerna...
Hållbarhet; Lika länge? För prisskilnaden e ju ganska så stor... Pirat 650:- mot orginal 1400:- tror jag det var.

Mange skrev:
Jag köpte nya lameller till min cykel förra året hos MC-varuhuset i STHLM. Kommer dock inte ihåg vad de kostade
Wihiie, många wheelande FZR nu, det är bra.

@Kay: Har du drevat om ännu eller?

hållundan skrev:
Wihiie, många wheelande FZR nu, det är bra.

@Kay: Har du drevat om ännu eller?

Nej nej... Mitt drivpaket är 300 mil gammalt så det är inte lönt o byta än.

När du ändå Cruisar runt på stan kan du ju cruisa till Lomma o prata med dom istället så får du reda på allt o slipper vänta på mail. :D

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back