Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
dom kan inte visa så högt varvtal.. men det kanske du inte behöver?.SkogsOlle skrev:Biltema säljer väl billiga varvräknare. Har du tändspole på minimoton så skulle de väl gå att koppla in. Eller är jag helt fel ute?![]()
/olle
Nja, åtminstonde 10-12000 RPM behövs.philsson skrev:dom kan inte visa så högt varvtal.. men det kanske du inte behöver?.
Du behöver inte mer än 10 000rpmMax skrev:Nja, åtminstonde 10-12000 RPM behövs.
Den enda jag använt tidigare är en sån här:
http://www.w-motoracing.se/catalog/product_info.php?cPath=14_17_45&products_id=103
Så jag hoppades på förslag på andra modeller.
Och varför inte? Som det är nu är jag övertygad om att kopplingen tar högre än 10 000 RPM och jag vill gärna ha ner den på 8 000 RPM.Duval skrev:Du behöver inte mer än 10 000rpm![]()
Du behöver en mätare som tar 0-10 000rmp.Max skrev:Och varför inte? Som det är nu är jag övertygad om att kopplingen tar högre än 10 000 RPM och jag vill gärna ha ner den på 8 000 RPM.
Nej, men gärna mer. Den som jag som sagt provat visade iallafall upp till 17 000 RPM på min och det kunde ju varit kul att se det också. Onödigt att inte kunna, om man säger så om den nu inte kostar en massa extra för det.Duval skrev:Du behöver en mätare som tar 0-10 000rmp.
Du behöver inte en mätare som tar 0-20 000rpm![]()
Testa den på biltema,fungerar den bra ska jag också köpa enMax skrev:Nej, men gärna mer. Den som jag som sagt provat visade iallafall upp till 17 000 RPM på min och det kunde ju varit kul att se det också. Onödigt att inte kunna, om man säger så om den nu inte kostar en massa extra för det.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |