Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
OlleR skrev:Hur mycket har du kört sen tidigare (edit* moped, cross, landsväg?)?
Då är det som vanligt då, ta det bara lungt i början och kör inte skiten ur den fastän du tror att du kan göra det. Man får alltid lite för mycket självförtroende i början - man tror att man klarar mer än vad man gör.hs01jowe skrev:har kört trimmad moppe rieju drac i två år. har bara testat grannens cross nån gång. (ktm 125sx -01)
Zalasta skrev:Hade en E-reggad Kawasaki KX-250cc och "lekte med" i skogen/skogsvägarna runt stugan när jag var yngre och den var helt ok! Först hade jag 2 olika 80cc'are och gick sen direkt till 250cc. Gick alldeles utmärkt!
När jag däremot provade en 125'a höll jag på att "skita knäck" när effekten kom...-80cc'aren har ju ett på/av varv med, men på 125'an var det en riktig ketchup-effekt... 250'n var mycket lugnare i tempramentet, men samtidigt givetvis starkare...
Enligt MINA erfarenheter skulle jag inte rekommendera en 125'a pga tempramentet, men det är ju jag som är lite "blyg" det.... :kocko
/Z
Zalasta skrev:Hade en E-reggad Kawasaki KX-250cc och "lekte med" i skogen/skogsvägarna runt stugan när jag var yngre och den var helt ok! Först hade jag 2 olika 80cc'are och gick sen direkt till 250cc. Gick alldeles utmärkt!
När jag däremot provade en 125'a höll jag på att "skita knäck" när effekten kom...-80cc'aren har ju ett på/av varv med, men på 125'an var det en riktig ketchup-effekt... 250'n var mycket lugnare i tempramentet, men samtidigt givetvis starkare...
Enligt MINA erfarenheter skulle jag inte rekommendera en 125'a pga tempramentet, men det är ju jag som är lite "blyg" det.... :kocko
/Z
LasseR6 skrev:Vilken årsmodell av 125:a samt vilket märke var det du provade? Det har hänt en hel del vad gäller körbarheten på tvåtaktssidan de senaste åren...
Men visst, en 125 har effekten längre upp i registret än en 250 samt smalare effektband.
hs01jowe skrev:tack för alla bra svar, nu är det bestämt att jag ska köpa en suzuki rm 125:a på tisdag.![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |