Bra NES/SNES/GB-emulatorer

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag har fått ett vansinnigt sug efter att åter spela igenom de gamla zeldaspelen, I-IV. Har ni några tips på bra emulatorer?

Helst vill jag inte ha någon "instant save"-funktion, eftersom det blir alldeles för lätt då.

Om emu'n har instasave är det väl bara att inte använda den? Du kör ju inte din gixxer i 250 varje dag, bara för att den går att köra i 250?

När det gäller snes så var zsnes den jag använde för några år sedan och då var den stateoftheart. Den lever och uppdateras fortfarande, vet inte om den anses vara bäst längre. Du kan googla "snes emulator" och ta "jag har tur"-knappen, det är första träffen. Annars www.zsnes.com

Mycket info om emulatorer på www.emulator-zone.com

snes9x om man av någon anledning inte tycker om zsnes går annars utmärkt.
För nes så tycker jag rocknesx är bäst.

Om emu'n har instasave är det väl bara att inte använda den?
Jotack :brinnerup

Den strategin håller inte för mig. När man lagt ner timtal och åter timtal på att leta sin väg genom sista palatset så ligger F5-tangenten farligt nära till hands :näsblod

GBC-emulator då? Om man vill köra zelda IV med :)

snes9x använder jag.. funkar klockrent..

annars kan ja rekomendera
"winkawaks"
åsså leta efter neogeo roms på nätet.. arkadspelens återkomst :D
typ metal slug å dedär

Grymt skoj. Nu har jag hankat mig genom 1:an, 2:an och halva 3:an. Otroligt att man minns många av lösningarna sedan spelandet på 80-/90-talet.

När det gäller SNES-emulator, så funkade zsnes urkasst. Jag uppfattade den som jäkolusens bökig. Bilden hackade och det mesta krånglade. Snes9x däremot har varit förträfflig hittills.

Grymt skoj. Nu har jag hankat mig genom 1:an, 2:an och halva 3:an. Otroligt att man minns många av lösningarna sedan spelandet på 80-/90-talet.

När det gäller SNES-emulator, så funkade zsnes urkasst. Jag uppfattade den som jäkolusens bökig. Bilden hackade och det mesta krånglade. Snes9x däremot har varit förträfflig hittills.

Min uppfatning är raka motsatsen :). Använt snes9x sen det kom ut i princip men switchade till zsnes för den var snabbare och på senare åren mer funktioner och bättre bildkvalite pga bättre filter motorer..

Jag har nu spelat igenom 1:an, 2:an, 3:an, 4:an och är en bit in i 5:an. Är rädd för att jag inte kommer kunna sluta med det här och att jag måste inköpa GameCube och Wii för att komma igenom hela serien. Än så länge funkar det dock utmärkt med emulatorer. Kan rekommendera Project64 för N64, som jag är på just nu.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg