Bra musik?

Flamma77 skrev:
Jag blir bara irriterad av lugn musik, det är ju lite plågsamt med tunga vikter i imellanåt, så jag behöver lite tryck i musiken! :crash
Tar det lugna när jag stretchar och varvar ned. Red hot chilipeppers samlingsskiva från i år är guld just nu. :)

Rolling stones har jag inte tänkt på i träningssammanhang förut ( tillhör whiskey och sex kategorin ) men det är värt att överväga...
The Hives har jag trots/på grund av att jag gick gymnasiet ( med Pelle Almqvist´s mamma som klassföreståndare ) och bott två år i Fagersta inte kollat upp. Får väl göra det då. Det är ju andra gången de dyker upp i tråden... :)

Tack alla för tipsen! Det kommer att bli bra och varierade skivor detta! :tummenupp
Fortsätt fylla på är ni gulliga... :rock
Jo det behövs ju till benpassen t.ex.Det jag menade var att när man inte bara kan ösa på,t.ex i bröstträningen som jag vill koncentrera mig väldigt noga inför,så funkar det faktiskt med lugnare musik för mig,blir inget hafs o slafs då.

Ta Cannibal corpse eller Brutal truth, då får du hoppa fort!! :tungan

Det finns lösningar!

Flamma77 skrev:
Musiksituationen på gymmet lämnar en del övrigt att önska. :arsele

Antingen får jag släpa på musikmaskin själv eller övertala dem att variera sig lite... Hursomhelst skall här fixas CD-skivor med bra träningsmusik.

Jag har ju givetvis mina egna favoriter, men det vore trevligt med inspiration! Jag har säkert missat nåt...

Kör på med listorna nu!! :D

Varför inte dragspel? Då får du ju träning samtidigt!

:)

Busafreak skrev:
Varför inte dragspel? Då får du ju träning samtidigt!

:)

Det finns en Larson-strip som jag instämmer helhjärtat med. Den första rutan visar en kö in till himmelriket med Sankte Per som säger; Välkommen till himlen har är din harpa. Den andra rutan visar kön till helvetet med en djävul som tar emot med orden; Välkommen till helvetet här är ditt dragspel.

Detta dyker upp i huvudet på mig varenda gång jag passerar en gatumusikant med dragspel... :tungan

ktmjacke skrev:
Jo det behövs ju till benpassen t.ex.Det jag menade var att när man inte bara kan ösa på,t.ex i bröstträningen som jag vill koncentrera mig väldigt noga inför,så funkar det faktiskt med lugnare musik för mig,blir inget hafs o slafs då.

Detta var värdefull information... Bröst är den svagaste muskelgruppen hos mig. Jag skall tänka extra på koncentrationen. :)

Last edited:
Några förslag från mig:
Nightrage - The glow of the setting sun
The Haunted - D.O.A.
Soilwork - As we speak
In Flames - World of promises (Bara för att det är en cover på 80-tals puddlarna Treat)
Sky High - Ain't beggin'
Halford - Slow down (att varva ned med)

Pantera får en alltid att kräma lite extra i byxorna på gymmet.

Jimmy I skrev:
Pantera får en alltid att kräma lite extra i byxorna på gymmet.

Walk med Pantera! :tummenupp

Annars är
Disturbed's - Sickness platta grym
..å varför inte lite Godsmack?! :yoparty

En nypa Korn funkar så länge gym-högtalarna har hyggliga Baselement..

Eamon - Fuck it <-- ( en seriös, skit skön låt )
Blue October - Calling you

Sen är Robbie Willams ( är inte säker på stavningen ) gör ganska så bra låtar också, dem är dock lite uttjatade.

Sweedo skrev:
Några förslag från mig:
Nightrage - The glow of the setting sun
The Haunted - D.O.A.
Soilwork - As we speak
In Flames - World of promises (Bara för att det är en cover på 80-tals puddlarna Treat)
Sky High - Ain't beggin'
Halford - Slow down (att varva ned med)
eftersom du ser ut som du gör karljävel så får man väl ge upp då.-he he he

Så... hur gick det nu?

Har du provat mitt råd med Helloween än?

berggren_martin skrev:
Så... hur gick det nu?

Har du provat mitt råd med Helloween än?

Kommer att göra det så fort jag hälsat på syrrans bredbandsuppkoppling, jag har modem... :huvet

Det blir många nya skivor av denna tråd! :banana

Flamma77 skrev:
Det finns en Larson-strip som jag instämmer helhjärtat med. Den första rutan visar en kö in till himmelriket med Sankte Per som säger; Välkommen till himlen har är din harpa. Den andra rutan visar kön till helvetet med en djävul som tar emot med orden; Välkommen till helvetet här är ditt dragspel.

Detta dyker upp i huvudet på mig varenda gång jag passerar en gatumusikant med dragspel... :tungan

Detta var värdefull information... Bröst är den svagaste muskelgruppen hos mig. Jag skall tänka extra på koncentrationen. :)
tyckte du såg ut att va ganska STARK i bröstet/n he he :tungan

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing