Bra motorkaraktär

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
När jag kollar på gammel-sporthoj så brukar jag gå in på http://www.bikez.com för att kolla alla specs, och då har jag märkt att just kawasaki zxr 750 från 1991 har fått fruktansvärt dålig "engine performance"-poäng. Närmare bestämt ynka 29/100 mot t.ex honda cbr 600 och suzuki gsxr 750 som båda har över 80/100. Även yamaha fzr 600 har 64/100. alla är av årsmodell 1991..

För de av er som vet, vad är det som är så mycket sämre med kawans motor? Håller den sämre, tråkigare ljud eller vad är anledningen till de dåliga poängen? Vågar man köpa ändå? för motorcykeln i övrigt verkar ju intressant...:rolleyes:

Last edited:
Häng inte upp dig på vad som skrivs på bikez.com. Nu har jag aldrig kört just nån ZXR 750, men jag skulle lätt kunna ha en bara för att de är så satans snygga! :krama

Läs här istället. http://www.motorcyclespecs.co.za/model/kawasaki/kawasaki_zxr750J 91.htm :tummenupp

Nej jag vill ju absolut inte hänga upp mig på det, så därför ville jag kolla runt lite om det finns likasinnade som isåfall kan gå in på lite varför poängen är så dålig. Jag har själv varken kunskap eller tid till att renovera och ser gärna att det funkar bra från början :-)

EDIT: JA! jävligt snygga

Har aldrig hört talas om bikez.com men jag tycker att du ska provköra dessa olika modeller och besluta själv vilken du trivs med. Alla har olika smak. Kawasaki ZXR750 ser riktigt snabb och modern ut, testa, kanske är ruggit bra och samtidigt har en intressant motorkaraktär.

Motorkaraktären är det inget fel på alls - tvärtom. Riktigt bra effektkurva med bra botten. Iom bara 100 hästar så visst - den skjuter inte på så du blir livrädd men som sagt helt ok.
Chassit är riktigt stadigt och den är jättefin på bana. Riktig upside-down gaffel som verkligen är bra - vissa 600'or har inte ens det in på 2000-talet.
Det negativa - man hänger mycket på armarna så den kan vara jobbig att köra.
Jag kommer köpa en igen om jag hittar en i fint skick och självklart grön/vit/blå:tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT